سازمان تعزیرات حکومتی در هفته ای که گذشت؛

از کشف مواد غذایی غیر بهداشتی در یک میوه فروشی تا پلمپ رستورانی که از گوشت فاسد استفاده می کرد

مشروح مهمترین خبرهای سازمان تعزیرات حکومتی را در این بسته خبری بخوانید.

از کشف مواد غذایی غیر بهداشتی در یک میوه فروشی تا پلمپ رستورانی که از گوشت فاسد استفاده می کردبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این بسته خبری به مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی، در هفته ای که گذشت پرداخته می شود.

*رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی منصوب شد

ابتدای هفته، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، با صدور حکمی، مهدی امیری اصفهانی را به سمت ریاست سازمان تعزیرات حکومتی منصوب کرد، پیش از این عبدالعلی میرکوهی ریاست سازمان را به عهده داشت.

در حاشیه این تودیع و معارفه میرکوهی گفت: ضرورت‌هایی که باعث شد حضرت امام دستور تشکیل این سازمان را بدهند امروز بیشتر و پررنگ‌تر شده است اما قوانین اولیه با افزایش ضرورت‌ها اصلاح و تکمیل نشده و در نتیجه سازمان از نظر قانونی با ابهاماتی روبه‌رو است

وی افزود: نیاز جامعه به سازمان تعزیرات حکومتی در حالی پر رنگ‌تر شده است که قوانین و مقررات اولیه پاسخگوی نیاز مردم نیست و باعث شده این سازمان با خلاء قوانین مواجه شود،قوانین اولیه سازمان تعزیرات، مانع از رسیدگی به تمام پرونده‌ها شده است و در بعضی موارد، متخلف پس از صدور رأی به دنبال ابطال رأی است و از طریق دیوان به رأی صادره اعتراض می‌کند.

* پلمپ رستورانی که از گوشت‌های فاسد استفاده می‌کرد

علی اکبر مختاری ، مدیر کل تعزیرات استان البرز اظهار داشت: در قالب گشت سیار توسط بازرسان تعزیرات استان البرز از یک رستوران بازدید به عمل آمد که در این بازرسی مشخص شد، این رستوران در تهیه و پخت غذا از گوشت‌های فاسد و غیربهداشتی استفاده کرده است، در همین راستا پرونده تخلفاتی برای رستوران تشکیل شد.

وی بیان کرد: گوشت‌های فاسد پس از کشف توسط کارشناسان بهداشت  دانشگاه علوم پزشکی معدوم و رستوران پلمپ شد.

* کشف 3 تن خرمای غیر بهداشتی در جنوب تهران

بهمن حسن‌بیگی رئیس گشت سیار تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: گشت مشترک تعزیرات به همراه بازرسان اصناف و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی وضعیت خرما به خیابان فتح در میدان اعدام اعزام شدندکه در این بازرسی مشخص شد، بنک دارها و عمده فروشان خرماهای غیر بهداشتی و فاسد را بسته بندی و در سطح بازار عرضه می کردند که در همین راستا 3 تن خرمای غیر بهداشتی و فاسد کشف و به منظور معدوم سازی به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

* کشف مواد غذایی غیربهداشتی در یک میوه فروشی

حسن بیگی اظهار داشت: در پی گزارش‌های واصله، گشت سیار تعزیرات روز سه شنبه به منطقه سعادت آباد اعزام شد و در بازرسی از یک حلیم فروشی مشخص شد که این واحد علی رغم شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده بود از پشم در تهیه حلیم استفاده نکرده است.

وی افزود:در ادامه از یک میوه فروشی بازرسی به عمل آمد و مشخص شد این واحد صنفی اقدام به عرضه و فروش میوه قاچاق و مواد غذایی غیربهداشتی همچون روغن زیتون، زیتون پرورده و رب گوجه می کند، که در همین راستا نسبت به معدوم سازی اقلام غیربهداشتی این واحد صنفی متخلف اقدام لازم صورت گرفت و با توجه به نداشتن پروانه، پرونده تخلفاتی تشکیل و جهت رسیدگی به شعبه تعزیرات ارجاع شد.

وی ادامه داد:همچنین از یک مجتمع نان فانتزی و سنتی نیز بازرسی به عمل آمد که در این بازدید مشخص شد این واحد صنفی از جوش شیرین و رنگ غیرمجاز در تولید نان شیرمال استفاده می کند از این رو  اخطار 48 ساعته پلمپ به واحد متخلف ابلاغ شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار