خطیب نماز جمعه یزد؛

حضرت علی (ع )مصداق بارز صبر و بردباری بود

امام جمعه موقت یزدگفت: امروز همه سران قوا و افرادی که در قوای مختلف انجام وظیف می کنند باید در گفتار و کردار طبق قانون عمل کنند.

حضرت علی (ع )مصداق بارز صبر و بردباری بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله سید محمد رضا مدرسی در خطبه های امروز شهر یزد با تسلیت سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع )به بیان گوشه ای از زندگانی پر از درس آنحضرت پرداخت.

امام جمعه موقت یزد به مشکلات و مسائل پیش روی حضرت علی ع از زمان وفات پیامبر تا شهادت آن حضرت اشاره کرد و گفت : امیرمومنان علی (ع) نمونه صبر و حلم در برابر مشکلات بود تا جاییکه مرگ را راهی برای رهایی از بدرفتاری ، فتنه گری  و بدعهدی مردمان زمان خود می دانست.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین به انتخابات 29 اردیبهشت ماه اشاره کرد  و حضور بالای هفتاد درصدی مردم در ان را نشانه صلابت مردم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست که دشمنان انقلاب اسلامی را انگشت به دهان کرد.

آیت الله مدرسی انتخابات و شرکت مردم در ان را در چارچوب قانون اساسی برشمرد و افزود : مردم براساس قانون در انتخابات شرکت و نمایندگان خود را در انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی انتخاب می کنند و منتخبان هم باید در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنند.

خطیب نماز جمعه یزد خاطر نشان کرد: امروز همه سران قوا و افرادی که در قوای مختلف انجام وظیف می کنند باید در گفتار و کردار طبق قانون عمل کنند وگرنه اگر از ان تخطی کنند به ملت ، قانون اساسی و جمهوری اسلامی خیانت کرده اند.

آیت الله مدرسی نیاز اصلی و کنونی جامعه را وظیفه شناسی و اتحاد دانست و گفت :معیار وحدت و اتحاد رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند ، چرا که اساس نظام اسلامی بر ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی است.

وی همچنین باگرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به جنگ فرهنگی و تلاش دشمنان برای ضربه زدندبه اسلام اشاره کرد و گفت هر کسی به توان خود بویژه اصحاب حوزه و دانشگاه باید برای رسوایی دشمنان اسلام و دفاع در حوزه جنگ فرهنگی تلاش کنند.

آیت الله مدرسی همچنین به آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت :روز قدس سند مظلومیت اسلام و مسلمانان است و وظیف داریم  برای دفاع از اسلام و قران به صحنه بیاییم و صدای مظلومیت مسلمانان را به گوش جهانیان برسانیم.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.