همراه با شهدا؛

احمدعلی نعمتی در روز پذيرش قطعنامه در منطقه ابوغريب شهید شد

احمدعلی نعمتی آرانی روز پذيرش قطعنامه از سوى ايران در منطقه ابوغريب با عملياتى كه از سوى عراق انجام شد، به شهادت رسيد.

روز پذيرش قطعنامه در منطقه ابوغريب به شهادت رسيدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان احمدعلى نعمتى آرانى در سال 1346 در آران چشم به جهان گشود. آنچه از دوران خردسالى و كودكى اين عزيز مى‏‌توان گفت اين است كه او فردى متين و آرام و در سختى‏‌هاى زندگى صبور بود و همراه خانواده زحمت می‌كشيد و براى پدر و مادر خود احترام خاصى قائل بود و سعى مى‏‌كرد از فرمان آنان سرپيچى نكند.

در هفت سالگى به مدرسه بونصر شيبانى (نوذريان كنونى) رفت و تا پنجم ابتدايى را در آن‏جا گذراند اوایل انقلاب با اين‏كه در دوران كودكى به سر مى‏‌برد ولى با توجه به فرمان حضرت امام(ره )، در راهپيمايى‌‏ها عليه رژيم شاهنشاهى شركت مى‏‌كرد.

وى بعد از اتمام تحصيلات ابتدايى، به كارهايى چون بنايى، نانوايى و قاليبافی پرداخت و قبل از اين‏كه به خدمت نظام وظيفه درآيد به جبهه‏‌هاى حق عليه باطل رفت و بعد از مدتى با اصرار زياد به پدر و مادر خود، از آن‏ها خواهش كرد تا اجازه دهند او چند ماه زودتر به خدمت سربازى برود.

در شهريور 1365 لباس مقدس سربازى را بر تن كرد و آموزش نظامى را در تربت حيدريه (استان خراسان) گذراند و بعد از سه ماه به مناطق جنگى غرب كشور، جبهه سومار، ميمك و مهران اعزام شد. در طول 27 ماه خدمت، سه بار از ناحيه پا مجروح شد و با بهبودى نسبى دوباره راهى جبهه گرديد.

احمدعلى داراى اخلاقى خوب و پسنديده بود، به گونه‌‏اى كه همه فاميل و دوستان از او راضى بودند و سعى می‌كرد هر كارى از دستش برمی‌آيد براى كمك به دوستان و آشنايان انجام دهد. 

احمدعلى در حالى‏ كه 21 روز از خدمت سربازى‌اش باقى مانده بود، در روز پذيرش قطعنامه از سوى ايران در 21/4/1367 در منطقه ابوغريب يعنى پنج كيلومترى خاك عراق، با عملياتى كه از سوى عراق انجام شد، به شهادت رسيد و پيكر مطهرش مفقود گشت.

فرازى از وصيت‏‌نامه شهيد احمدعلى نعمتى آرانى 
 
الان كه دارم اين نامه را برايتان می‌‏نويسم يك‏شنبه مورخه 12/4/1367 مى‏‌باشد. در سنگرى در منطقه ابوغريب هستيم، بازهم يك جابه‌‏جايى داشتيم، خوب می‌‏گذرد. ما در منطقه عملياتى هستيم، خط مقدم جبهه جنگ به ما نزديك است. تقريبا 5  كيلومترى داخل عراق می‌‏شود ولى جاى خوبى است. منطقه‏‌اى امن و ساكت است، سلام مرا به همه اهل خانواده برسان، اميدوارم حال همه خوب باشد. سلام مرا به همه دوستان و فاميل برسانيد. خدا نگهدار
 

احمدعلى نعمتى ـ 12/4/67
روحش شاد و یادش گرامی 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار