کرمان؛

موتورسیکلت؛ متهم ردیف اول تصادفات فوتی در منوجان

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان منوجان گفت: بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت درون و برون شهری این شهرستان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، موسی صدیقی افزود: بسیاری از کشورها در سراسر جهان با مسئله ی افزایش تعداد افراد مصدوم یا فوتی در دوچرخه‌سواری، راکبان موتورسیکلت یا تصادفات مربوط به وسایط نقلیه دوچرخ مواجه بوده اند به‌طوری که نسبت بالایی از فوت‌ها و صدمات شدید، به علت صدمه به سر است.

وی خاطرنشان کرد: کلاه‌های ایمنی در کاهش احتمال و شدت صدمات وارده به سر موثر هستند، بنابراین افزایش استفاده از کلاه ایمنی در کشور روش موثری، در کاهش این موارد است.

رئیس راهنمایی و رانندگی منوجان با بیان اینکه صدمات سر اغلب هزینه ی پزشکی بالاتری را نسبت به سایر صدمات دارا هستند، تصریح کرد: هزینه‌های اجتماعی صدمات سر برای نجات یافتگان، خانواده‌های آنها و جامعه به‌دلیل نیاز مکرر به مراقبت‌های ویژه یا طولانی مدت بالا است.

صدیقی با بیان اینکه رنگ کلاه ایمنی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: کلاه ایمنی با رنگ روشن موجب کاهش ریسک سانحه می‌شود، پس به ‌منظور پیشگیری از سوانح مربوط به موتورسیکلت، راکبان این وسیله نقلیه باید از کلاه ایمنی با رنگ سفید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برابر جدول اخذ جرائم رانندگی، عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سواران 600 هزار ریال جریمه در پی دارد، افزود: منوجان یکی از جنوبی ترین شهرهای استان کرمان است که از مناطق محروم با درآمد متوسط و پایین و شرایط گرم آب و هواییست، بر همین اساس بیشترین استفاده کنندگان موتورسیکلت را به خود اختصاص داده و بیشترین آمار تلفات و تصادفات درون و برون شهری این شهرستان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

صدیقی به مردم توصیه کرد: نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، بیمه کردن وسیله نقلیه و استفاده از کلاه ایمنی اقدام کنند تا شاهد کمترین تلفات تصادفات در سطح شهر باشیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار