هشدار سازمان غذا و دارو؛

تبلیغات دروغین آبلیموهای صددرصد طبیعی

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: طبیعتا وقتی آبلیمو با افزودنی‌ها ترکیب می‌شود دیگر نمی‌توان به آن عنوان صد درصد طبیعی اطلاق نمود.

تبلیغات دورغین آبلیموهای صددرصد طبیعی
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نسترن محمدی، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: طبیعتا وقتی آبلیمو با افزودنیها ترکیب می‌شود دیگر نمی‌توان به آن عنوان صد درصد طبیعی اطلاق نمود و اینکه عبارت صد در صد طبیعی برای آبمیوه خالص وغیر بازسازی شده بکار می‌رود و عنوان طبیعی برای محصولاتی که مواد افزودنی سنتتیک به آن‌ها اضافه نشده باشد کاربرد دارد و معمولا قیمت محصولات صد در صد طبیعی گران‌تر هم هست.
 
وی افزود: گرچه یکی از معضلات امروز ارگانهای نظارتی در سراسر دنیا تقلب در فرآورده‌های غذایی با پیشرفت علم و بهره مندی در تولید جدید چالشی نیز از سوی متقلبان برای این حوزه بوجود می‌آیند یعنی برخی‌ها به طمع کسب سود بیشتر از هنرشان سیاه خود در راه کاهش قیمت تولید با تقلب است و البته که شناسایی این تقلب‌ها خیلی هم سهل نیست.
 
مهندس محمدی اظهار داشت:، اما با همه این تفاسیرنظارت سازمان بر تولیدکنندگان مستمر است و دستگاه‌های نظارتی، چون ما اهتمام خود را در مبارزه متخلفان و متقلبانی قرار می‌دهند که به انحاء مختلف می‌خواهند از نظارت‌ها بگریزند.
 
محمدی در ادامه با بیان اینکه گرچه در برخی موارد هم افراد غیرمسئول و نا آگاه مطالبی مطرح می‌کنند اظهار کرد: با این توجیه که آبلیموهای موجود در بازار از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و آبلیمو نیستند موجب تشویش اذهان می‌شوند، اما به پشتوانه نظارتهای جدی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور بعنوان مجریان سیاست‌های کلان سازمان غذا و دارو، نباید بر آن‌ها وقعی نهاد و سخنانشان را جدی تلقی کرد.
 
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی یادآور شد: از جمله وظایف سازمان غذا و دارو اتخاذ تدابیری است که بواسطه آن مردم از صحت و سلامت فرآورده‌های غذایی اطمینان حاصل نمایند به همین دلیل توصیه اساسی ما توجه مردم به نشان سازمان غذا و دارو و پروانه بهداشتی در بسته بندی فراورده‌های غذائیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار