فیض اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

قالیبافان چشم انتظار تأمین اعتبار بیمه

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده تا همه تولیدکنندگان صنایع دستی را بیمه کند، اما در حوزه فرش بیمه شده جدیدی نداشته ایم.

مجتبی فیض اللهی، قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون بیمه قالیبافان کشور گفت: بر اساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده تا همه تولیدکنندگان صنایع دستی را بیمه کند، اما در حوزه فرش اوضاع در دو سال اخیر تغییری نکرده و بیمه شده جدیدی نداشته ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما هم معتقدیم اگر کسی به دروغ ادعای فرش بافی کرده باید از بیمه قالیبافی حذف بشود، افزود: گزارش هایی به ما رسیده که افراد بافنده به دلیل تغییر مکانی از بیمه بافندگی حذف شده و یا موارد مشابه که در واقع موجب تضییع حقوق این قشر زحمت کش شده است.

فیض اللهی تصریح کرد: با توجه به نظارت دقیق بازرسان تأمین اجتماعی و اصناف مرتبط به‌نظر نمی رسد، افراد متقلب و سودجو بتوانند خود را در قالب قالیباف جا بزنند.

وی در پایان بیان کرد: از سازمان تأمین اجتماعی خواستاریم هر چه زودتر قانون جدید را اجرا کرده و تمامی بافندگان فرش را تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار دهد.


انتهای پیام/

 

بیمه قالیبافان به کجا رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار