یک واحد قنادی تهیه، تولید و توزیع زولبیا و بامیه در شهر اردکان به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شد.

تعطیلی یک واحد قنادی در سپیدان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم عباسی کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان، عده ای از افراد سودجو بدون هیچگونه ضوابط بهداشتی اقدام به تهیه و توزیع زولبیا و بامیه می کنند، گفت: در همین راستا، با شروع ماه مبارک رمضان و رونق گرفتن کارگاه های قنادی و شیرینی پزی عرضه کننده زولبیا و بامیه در سطح شهرستان سپیدان، گشت بازدید و بازرسی بهداشت محیط مرکز بهداشت از این کارگاه ها تشدید و نظارت بر مراحل تولید و اندازه گیری پراکسید روغن های مصرف شده که در صورت استفاده از روغن سوخته، سرطان زا می شود، در حال انجام است.
 
عباسی افزود: طی بازدید های انجام شده، روغن های مورد استفاده در مرحله طبخ با دستگاه های پرتابل آزمایشگاهی ارزیابی شده که در صورت مغایرت با استاندارد های موجود، به متصدیان تذکر داده می شود.
 
او ادامه داد: در بازرسی از یکی از قنادی های شهر، 70 کیلوگرم زولبیا و بامیه تولید شده در شرایط غیربهداشتی توقیف شد که برابر با ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، این محل تعطیل شد.
 
عباسی اظهار کرد: شهروندان سپیدانی می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رفتار مغایر با موازین بهداشتی در سطح عرضه مراتب را به کارشناسان بهداشت محیط با شماره 36721811 و یا سامانه شکایات مردمی 190 گزارش کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.