تشدید مبارزات ضد تروریسم در فیلیپین

ارتش فیلیپین روز شنبه از تشدید حملات علیه عناصر افراط‌گرا در شهر ماراوی در جنوب این کشور خبر داد.

تشدید مبارزات ضد تروریسم در فیلیپین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش فیلیپین روز شنبه از تشدید حملات علیه عناصر افراط‌گرا در شهر ماراوی در جنوب این کشور با استفاده از حملات هوایی و توپخانه‌ای خبر داد. درگیری با گروه های افراط‌گرا در جنوب فیلیپین در یک ماه گذشته بیش از 300 کشته داشته است.

هواپیماهای نظامی مناطقی را که همچنان تحت کنترل گروه های افراطی است به منظور پشتیبانی از نیروهای زمینی که تلاش می کنند این گروه ها را از این مناطق بیرون کنند، بمباران کردند. نیروهای مسلح فیلیپین همچنین از بالگردهای جنگی و توپخانه علیه افراط‌گراها استفاده کردند. 

صدها تروریست 23 ماه مه به شهر ماراوی حمله کردند و پرچم های داعش را در آن نصب کردند. رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین از آن زمان در منطقه میندانائو در جنوب این کشور وضع فوق العاده اعلام کرده است.

طبق آمارهای دولتی، شمار کشته های این درگیری ها به 329 نفر (225 تروریست، 59 سرباز و 26 غیرنظامی) رسیده است. 19 نفر دیگر از کشته ها را آواره ها تشکیل می دهند. دولت فیلیپین همچنین از آواره شدن بیش از 309 هزار نفر از ساکنان ماراوای و مناطق اطراف آن خبر داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار