برادران مائوته؛ بمب ساعتی جنوب شرق آسیا+ تصاویر

سرکرده گروه تروریستی مائوته خود را بمب ساعتی جنوب شرق آسیا معرفی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "عمرخیام روماتو مائوته"، به عنوان یکی از سرکردگان گروه تروریستی مائوته که با گروه تروریستی داعش در ارتباط است، پیغامی در صفحه فیس‌بوک خود گذاشت و خود را "بمب ساعتی متحرک" معرفی کرد.

برادران مائوته؛ بمب ساعتی جنوب شرق آسیا+ تصاویر

عبدالله مائوته

تروریست‌هایی که خود را وابسته به گروه داعش معرفی می‌کنند از چندی پیش در فیلیپین مستقر شده و دست به جنایت‌های زیادی زده‌اند. کشورهای جنوب شرق آسیا که نگران نفوذ گروه‌های تروریستی سوریه و عراق به منطقه هستند؛ حالا تصور می‌کنند آشوب‌های ماراوی، شهری در جنوب فیلیپین، می‌تواند آغازگر استقرار خلافت تروریست‌های وابسته به داعش در منطقه شرق آسیا باشد.

برادران مائوته؛ بمب ساعتی جنوب شرق آسیا+ تصاویر

"لی هسین لونگ"، نخست وزیر سنگاپور، در این باره گفت: به نظر می‌رسد خاورمیانه از ما خیلی دور باشد؛ اما اینطور نیست. این مشکلی است که ما را نیز درگیر خود کرده. این یک تهدید روشن و خطری بالقوه است.

در حالی که نبرد برای بازپس‌گیری ماراوی به سومین هفته خود نزدیک می‌شود، تلفات آن به حدود 200 نفر رسیده است. 

 طبق اعلام رسانه‌های فیلیپین، یک گروه تروریستی با سرکردگی برادران مائوته 23 مه (دوم خرداد) قسمت‌هایی از ماراوی را اشغال و نشان داعش را بر ساختمان‌های بلند شهر نصب کردند. این اقدام نشان داد گروه تروریستی مائوته همانطورکه پیش از این گفته بودند یک بمب ساعتی متحرک در فیلیپین است.

رویترز در ادامه این گزارش به معرفی سرکرده‌های گروه تروریستی مائوته پرداخته است. "عمرخیام" و "عبدالله" مائوته به همراه چند برادر و خواهر دیگر در شهر ماراوی که اکثر جمعیت آن را مسلمان تشکیل می‌دهند، متولد و بزرگ شدند. 

برادران مائوته؛ بمب ساعتی جنوب شرق آسیا+ تصاویر

پدر برادران مائوته

ماراوی از نظر تاریخی مرکز اسلام در جزیره بزرگ میندانائو در فیلیپین به حساب می‌آید و از زمانی که فیلیپین تحت استثمار اسپانیا قرار گرفت، در فقر کامل به سر برده و دولت مرکزی کمتر به آن توجه داشته است.  

همسایه‌ها و آشنایان خانواده مائوته معتقدند برادران مائوته در دهه 90 میلادی، افراد عادی بودند. آنها به فراگیری زبان انگلیسی مشغول بودند و قرآن می‌خواندند. برادران مائوته مانند دیگر جوانان در خیابان‌های شهر بسکتبال بازی می‌کردند. 

عمرخیام و عبدالله در سال‌های نخست قرن حاضر (سال 2000)، در مصر و اردن تحصیل کردند و به زبان عربی مسلط شدند. عمرخیام به دانشگاه الازهر در قاهره رفت و با یک دختر روحانی اسلامی اندونزیایی آشنا شد. آنها پس از ازدواج راهی اندونزی شدند. عمر خیام تا سال 2011 در مدرسه پدرزن خود تدریس کرد و سپس به میندانائو بازگشت.
 
احتمالا وی در همان سال‌ها، و نه زمانیکه در خاورمیانه بود، به افراط گرایی روی آورده است.
 
رویترز در ادامه این گزارش آورده است: در قاهره هیچکدام از دانشجویان هم دوره عمر خیام تمایلات افراط گرایی را در او مشاهده نکرده بودند.
 
اما از "عبدالله مائوته" پسر دیگر این خانواده که به اردن سفر کرد اطلاعات مشخصی در دست نیست. حتی کسی نمی‌داند وی چه زمانی به میندانائو بازگشت. 

مقامات امنیتی فیلیپین معتقدند در میان چهار گروهی که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده‌اند، برادران مائوته یکی از تحصیل کرده‌ترین و باهوش‌ترین آنها هستند. برادران مائوته رهبری سه گروه دیگر را نیز بر عهده دارند.

برادران مائوته؛ بمب ساعتی جنوب شرق آسیا+ تصاویر
 
گروه مائوته برای نخستین بار در سال 2013 با بمب‌گذاری در یک باشگاه شبانه خود را در شمار گروه‌های تروریستی معرفی کرد. آنها سال گذشته نیز در شهر داوائو، زادگاه "رودریگو دوترته" رئیس جمهور فیلیپین، انفجاری انجام داده و بیش از گذشته شناخته شدند. 

منابع امنیتی می‌گویند هفت برادر مائوته و یک برادر ناتنی آنها، همگی در درگیری‌های ماراوی حضور دارند. در این میان احتمالا فقط یک برادر نقشی در عملیات تروریستی این شهر ایفا نمی‌کند.

برادران مائوته؛ بمب ساعتی جنوب شرق آسیا+ تصاویر

برادران مائوته؛ بمب ساعتی جنوب شرق آسیا+ تصاویر

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
تاساعاتی بعد توسط سربازان گمنام دستگیر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
http://arzunkadeh.com
۲۰:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
یه نکته جالب, شیشه بجای شکستن کامل سوراخ شده! چه جوری تیر زدن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
اینا هیچ عددی نیستن زنده باد سید علی خامنه ای
آخرین اخبار