چامسکی: سیاست آمریکا در قبال ایران هیچ گاه تغییر نکرده است

یک نظریه پرداز آمریکایی گفت آمریکا در قبال ایران سیاست تغییر را دنبال می کند که هرگز تغییر پیدا نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیسپان، نووام چامسکی نظریه پرداز صاحب نام آمریکایی گفت: آمریکا در قبال ایران یک سیاست را دنبال می کند که هرگز تغییر پیدا نکرده است. این سیاست همان تغییر نظام ایران است.آمریکا هیچ گاه از تلاش برای تغییر نظام ایران دست نکشیده است.

 چامسکی افزود: کاخ سفید هرگز یک قدرت و کشور مستقل مثل ایران را در خاورمیانه(غرب آسیا) تحمل نخواهد کرد.سیاستمداران آمریکایی مثل اینکه نمی خواهند پس از چند دهه این موضوع را باور کنند که رژیم محمد رضا پهلوی را انقلابیون در ایران ساقط کرده اند. آنها هرگز ایرانی ها را به خاطر سرنگونی رژیم پهلوی نمی بخشند زیرا او منافع واشنگتن در منطقه خلیج فارس را تامین می کرد. او همچنین به خاطر کودتای نظامی سال هزار و نهصد و پنجاه و سه که آمریکا آن را برنامه ریزی کرده بودند به قدرت خود ادامه داد.

وی گفت:کاخ سفید باید حمایت از عربستان سعودی و دیگر گروههایی را که با جمهوری اسلامی ایران مقابله می کنند ،متوقف کند و از کشورهای مستقل و صلح در منطقه حمایت کند. با توسل به تحریم و منزوی کردن کشورها نمی تواند صلح و آرامش و عدالت را به منطقه آورد.
او در پایان گفت: دولت جدید آمریکا سیاست شفافی ندارد و شما نمی توانید اقدامات آن را پیش بینی کنید.

 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار