اصفهان؛

فعالیت 50 کانون فرهنگی و هنری در خوانسار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار گفت: در حال حاضر 50 کانون فرهنگی و هنری در شهرستان خوانسار وجود دارد، اما حدود 30 کانون فرهنگی فعال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد عصاری دیشب در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خوانسار با نماینده مردم شهرستان خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 72 در خوانسار راه‌اندازی شد اما با گذشت 24 سال هیچ‌گونه اقدامی برای تأسیس بنای ساختمان اداری از سوی شهرستان نشده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار برای احداث مجتمع فرهنگی و ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشکل تملک زمین مواجه هستیم، افزود: نبود مجتمع فرهنگی و سالن آمفی تئاتر سبب شده برخی رسالت‌های فرهنگی در شهرستان مغفول بماند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با بیان اینکه سالن آمفی تئاتر خوانسار تغییر کاربری داده شده و به سالن پذیرایی جمعیت هلال احمر تبدیل شد، گفت: احداث مجتمع فرهنگی و سالن آمفی تئاتر در خوانسار از مطالبات به حق اصحاب فرهنگ و هنر و نیاز مبرم شهرستان است.

وی تأکید کرد: راهکار اصلی برای حل این مشکل شهرستان این است که سالن پذیرایی جمعیت هلال احمر در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار قرار گیرد یا از طریق شورای اسلامی شهر و شهرداری این سالن برای کارهای فرهنگی شهرستان اجاره شود.

عصاری با اشاره به اینکه فرهنگ هویت و شناسنامه هر شهرستان است و در شأن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیست که در یک مکان اجاره‌ای نامناسب اداره می‌شود، گفت: متأسفانه در گذشته به علت بی‌تدبیری مکانی که برای اداره فرهنگ و ارشاد خوانسار ساخته شده بود به کتابخانه عمومی خوانسار تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات شورای فرهنگ عمومی ضروری است یک نفر به عنوان نماینده شهرستان حضور داشته باشد، بیان کرد: برخی مدارس خوانسار بلااستفاده مانده‌اند و نامه‌نگاری با آموزش و پرورش در زمینه تغییر کاربری مدارس به خانه هنرمندان شهرستان انجام شده اما هنوز  این پیشنهاد از سوی آموزش و پرورش پذیرفته نشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 کانون فرهنگی و هنری در شهرستان خوانسار وجود دارد، اما حدود 30 کانون فرهنگی فعال است، اضافه کرد: با وجود انجمن‌های هنری و ادبی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، تئاتر، تعزیه و خانه مطبوعات به دلیل کمبود امکانات و کم‌ترین اعتبارات با مشکلات متعددی در زمینه فعالیت مواجه هستند.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با توجه به وسعت فرهنگ و به عنوان یک منظومه فرهنگی و ارشادی برای تأمین محصولات فرهنگی و کتب ‌قرآنی با مشکل مالی و اعتبارات مواجه است.

عصاری در پایان خطاب به نماینده مردم شهرستان خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به عنوان نماینده شهرستان و عضو فراکسیون قرآنی مجلس تقاضای تأمین اعتبارات فرهنگی و رایزنی در مورد تملک زمین از سوی مسؤولان شهرستان برای احداث مجتمع فرهنگی و ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی  خوانسار را خواهان هستیم.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.