بامداد فردا لذت دیدن مقارنه ماه و زهره را از دست ندهید+عکس

بامداد فردا سیاره درخشان زهره و ماه در کنار هم قرار گرفته و تصویر زیبایی را در آسمان رقم می زنند که با چشم می توان آن را تماشا کرد.

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی ماه یا سیاره‌ای درخشان در آسمان کنار هم یا کنار ستاره‌ای  قرار گیرند در علم نجوم به آن مقارنه اطلاق می شود، اگر سیاره ها یا اجرامی که در مقارنه قرار دارند، درخشان و پر نور باشند می تواند رصدی خاطره انگیز را در ذهن انسان به یادگار بگذارد. گذشتگان بر این باور بودند که اگر ماه با سیاره‌ای مانند زهره یا مشتری در مقارنه باشد، آن زمان مبارکی وخوش‌یمنی است.

بامداد فردا چهارشنبه 31 خرداد، هنگامی که برای صرف سحری و ادای فریضه صبحگاهی بیدار می‌شوید، دقایقی پس از اذان صبح به حیاط یا بر روی بام بروید و به سمت مشرق در آسمان نگاه کنید تا هلال ماه را ببینید.

 

سحرگاه فردا مقارنه زیبای ماه و زهره را تماشا کنید/ سحرگاه چهارشنبه تماشای مقارنه زیبای ماه و زهره را از دست ندهید/ در سحری فردا مقارنه زیبای ماه و زهره را تماشا کنید/ در سحر ماه رمضان فردا تماشای مقارنه زیبای ماه و زهره را از دست ندهید

کمی بالاتر از ماه ستاره درخشانی را می بینید که سیاره زهره یا ونوس است، این سیاره، نزدیک‌ترین سیاره در منظومه شمسی به زمین است و  اندازه ای تقریبا برابر با زمین دارد اما به دلیل انباشت گازهای گلخانه‌ای دی‌اکسیدکربن، دمای  آن در روز به بیش از 400 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار