سیر نزولی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در بازار جهانی امروز (سه شنبه) سیر نزولی داشت.


بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و 9 سنت کاهش، به 45 دلار و 82 سنت رسید. پیش‌تر اوایل امروز نفت برنت 45 دلار و 42 سنت داد و ستد شده بود که پایین‌ترین میزان از 15 نوامبر (25 آبان 1395) به حساب می‌آید. با این وجود، دو هفته بعد از 15 نوامبر، کشورهای صادر کننده نفت عضو سازمان اوپک و صادرکنندگان غیراوپکی طی توافقی تاریخی متعهد به کاهش روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه‌ نفت خام به مدت شش ماه شدند.


نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئیه (30 روز منتهی به 8 مردادماه) با یک دلار و 20 سنت کاهش، 43 دلار در هر بشکه داد و ستد شد. اوایل امروز بهای نفت خام آمریکا به 42 دلار و 75 سنت رسیده بود که پایین‌ترین میزان از 14 نوامبر (24 آبان 1395) محسوب می‌شد.


هر دو شاخص مهم نفتی جهان از انتهای ماه مه (9 خرداد ماه) که کشورهای عضو اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت توافق کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی را 9 ماه دیگر تمدید کردند، شاهد کاهش ارزش 15 درصدی بوده است.


جین مک گیلیان، مدیر موسسه تحقیقات بازار «تردیشن انرژی» در این باره گفت: افزایش سطح تولیدات نفت در مناطق مختلف جهان، اقدامات برای مهار عرضه در بازار را خنثی می‌کند.


برای نمونه، تولیدات نفت خام لیبی با 50 هزار بشکه افزایش، به 885 هزار بشکه در روز رسیده است. میزان صادرات نفت خام نیجریه نیز در این مدت افزایش یافته است. در ماه اوت (30 روز منتهی به 8 شهریور) صادرات نیجریه از 164 هزار به 226 هزار بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار