یزد؛

اعلام مهلت ارسال آثار به سوگواره شعر و نوحه سفینه

آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره شعر و نوحه سفینه در یزد تا 25 تیر اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام علی کارگرمعاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت:آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره استانی شعر و نوحه سفیر در یزد در بخش های شعر در تمامی قالبها و بخش ویژه شعرهای دارای قابلیت نوحه شدن، 25 تیرماه اعلام شد.

حجت الاسلام  کارگر  افزود:ارادت مردم استان یزد به خاندان عصمت و طهارت به خصوص امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را یادآور شد و گفت: عزاداری مردم استان یزد در ماه محرم و صفر الگویی برای سایر استان‌ های کشور است تا جایی که این عزاداری مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

این مسئول با تبیین سبک عزاداری در هیاتهای استان یزد اظهار کرد: نوحه ‌ها، مرثیه‌ ها و سبک‌ های هیاتهای استان در سوگ سالار و سرور شهیدان توانسته نقش بسزایی در جذب مخاطب ایفا کند.

کارگر خاطر نشان کرد: بر این اساس اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در راستای رسالت خود و در راستای محتوابخشی به اشعار و نوحه ‌های هیاتهای مذهبی و جلوگیری از برخی آسیب‌ های احتمالی در حوزه اشعار و سبک ‌های عزاداری برگزاری سوگواره شعر و نوحه سفینه را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پخش عزاداری هیات استان یزد در ایام محرم و صفر از شبکه‌ های ملی و حتی بین المللی و حضور گردشگران از سایر کشورهای برای حضور در این آیین ها گواهی دیگر بر اثرگذاری و جذابیت عزاداری مردم استان یزد است.

بنا بر اعلام دبیرخانه این سوگواره، محورهای فراخوان سوگواره شامل عاشورا حیات و ممات محمدی (ص)، عاشورا، تبلور انتخاب و ایمان، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عزت و ذلت در کربلا، جلوه ‌های قرآنی در کربلا، مکتب عاشورا برنامه زندگی، شهدای کربلا الگوی شهدای مدافع حرم و اربعین حسینی اجتماعی به سوی ظهور است.

ارسال حداقل 2 قطعه و حداکثر پنج قطعه شعر در هر بخش و تعلق شعر به فرد شرکت کننده از جمله شرایط و ضوابط شرکت در این سوگواره اعلام شده است.

علاقه مندان به شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را به صورت حضوری دبیرخانه سوگواره واقع در یزد، بلوار شهید پاکنژاد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد یا از طریق پست الکترونیک به آدرس safina@tebyanyazd.ir ارسال کنند.

این سوگواره استانی با همکاری حوزه هنری و کانون مداحان و شعرای آیینی استان برگزار می ‌شود.

 اختتامیه این سوگواره و اهدای جوایز به برگزیدگان 19 مرداد ماه خواهد بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار