شاهزاده هری: افغانستان در غم از دست دادن مادرم کمکم کرد

۲۰ سال پس از مرگ مادرش، شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا، می‌گوید افغانستان او را در مقابله با مشکلات روانی ناشی از سوگ این واقعه کمک کرده است.

شاهزاده هری: افغانستان در غم از دست دادن مادرم کمکم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شاهزاده هری ۱۲ سال داشت که پرنسس دایانا در یک تصادف در پاریس، کشته شد. او خود گفته که بعد از مرگ مادرش، دچار مشکلات روحی شده و تحت مشاوره روانی بوده است.

این شاهزاده که اکنون ۳۲ سال دارد، در یک مصاحبه اذعان کرد که چگونه ماموریتش در افغانستان باعث شد که او با غم و اندوه خود برخورد کند.

او گفت: "اگر مادرت را در سن ۱۲ سالگی از دست بدهی، باید بر غم آن غلبه کنی... مسئله‌ای که من سال‌ها نتوانستم با آن کنار بیایم. افغانستان همان لحظه‌ای بود که من به خود گفتم درست است - با آن باید کنار بیایم".

شاهزاده هری که در سال ۲۰۱۵ ارتش بریتانیا را ترک کرد، نهادی را به نام "مسابقات شکست‌ناپذیریان" به منظور رقابت ورزشی برای سربازان سابق و آسیب‌دیده در جنگ به راه انداخت.

او گفت: "راه‌اندازی این مسابقات و دیدار و صحبت با بچه‌هایی که عین مسیر را پیموده‌اند یا دچار مشکلات مشابه بودند، من را شفا داد".

شاهزاده هری دو باره برای انجام ماموریت به افغانستان رفته بود. او در سال ۲۰۰۸ یک ماموریت ده هفته‌ای مخفی داشت، اما وقتی این خبر به رسانه ها درز کرد، وزارت دفاع بریتانیا هری را به دلایل امنیتی به بریتانیا بازگردادند. ماموریت دوم شاهزاده هری به افغانستان که چهار‌ماه طول کشید، در ۲۲ ژانویه/جنوری ۲۰۱۳ به پایان رسید.

هری به عنوان کمک پیلوت/کمک خلبان و توپچی، هلیکوپتر آپاچی، در کمپ بسشن، بزرگ‌ترین مرکز نیروهای بریتانیایی در هلمند ایفای وظیفه می‌کرد.

او دومین عضو خانواده سلطنتی بریتانیاست که مستقیما در یک جنگ شرکت کرد. قبل از او، کاکایش/عمویش پرنس اندرو در جنگ فالکلند شرکت فعال داشت.

 

انتهای پیام/

 

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار