کرمان؛

برپایی هزار و 348 پایگاه جمع آوری زکات فطریه در کرمان

هزار و 348 پایگاه جمع آوری زکات فطریه روزه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یحیی صادقی ؛ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه هزار و 348 پایگاه فطریه در استان کرمان گفت: از این تعداد پایگاه صد صندوق مربوط به مصلای کرمان است.
وی گفت: زکات فطریه توسط شورای زکات با کاور و شناسنامه زکات استان جمع آوری می شود.
صادقی گفت: درمصلی بزرگ کرمان بلافاصله بعد از اتمام نماز شمارش فطریه جمع آوری شده شروع می شود و به دست نیازمندان واقعی می رسد.
وی در رابطه با میزان زکات فطره که مراجع اعلام کردند گفت: نرخ زکات برای آن ها قوت غالبشان گندم است 6 هزار تومان و آن ها که قوت آن ها برنج خارجی است 15 هزار تومان و مصرف کنندگان برنج ایرانی 30 هزار تومان است.
صادقی کفاره غیرعمد نگرفتن روزه را 2 هزار تومان و کفاره عمد را 120 هزار تومان برای هر یک روز روزه نگرفتن عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه طرح مفتاح‌الجنه در ماه مبارک رمضان به منظور سرکشی از خانواده های نیازمند تحت حمایت توسط کمیته امداد اجرا می شود؛ گفت: طی روز‌های گذشته  با حضور خیران، نیکوکاران و مسئولان از هزار و 800 خانواده مددجوی کمیته امداد در سطح استان کرمان دیدار و سرکشی شد.
صادقی افزود: در این بازدید ها علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات مددجویان در همان دیدار بررسی شد، خیران حدود 450 میلیون تومان تعهد کردند که به این خانواده ها کمک شد.
وی تصریح کرد: در قالب طرح جذب حامی برای ایتام در ماه رمضان امسال 961 نفر حامی جدید برای ایتام جذب شد.
صادقی گفت: همچنین9 هزار 365 نفر حامی جدید برای فرزندان محسنین در سطح استان جذب شد.

وی از کمیته امداد به عنوان متولی جمع آوری زکات در کشور یادکرد و ادامه داد: سایر سازمان ها، موسسات خیریه و غیره در صورت نیاز به ایجاد ایستگاه های جمع آوری زکات فطره باید از کمیته امداد امام خمینی (ره) مجوزهای قانونی را دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال در شهر کرمان پس از اقامه نماز عید فطر، صندوق های جمع آوری فطریه به داخل مصلا هدایت شده و پس از شمارش و صورت جلسه مبالغ جمع آوری شده بر اساس درصدهای مشخص در هر بخش، نسبت به توزیع این مبالغ اقدام می شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار