نماینده مردم پلدختر:

مکان کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر جابه‌جا شد

کارخانه آهک هیدراته پلدختر در دهه فجر ۹۵ با حضور کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو کلنگ‌زنی شد، اما این طرح شروع نشده مکان آن تغییر کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه در مراسم کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار تن آهک صنعتی هیدراته در فاز نخست اعلام شد. همچنین در فاز دوم بلوک‌های سبک گازی و نانوکربنات کلسیم تولید خواهد شد.

در مراسم کلنگ‌زنی، کاظمی، نماینده مردم پلدختر گفت: «مردم این شهرستان از کلنگ‌زنی‌ها خاطره خوبی ندارند و امیدوارم این طرح به سرنوشت چندین طرحی که در شهرستان به دست فراموشی سپرده شده‌اند، دچار نشود.»، اما این طرح هنوز شروع نشده مُهر تأخیر خورده است.

کاظمی درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: مکانی که کلنگ‌زنی شد، معارض داشت و مجبور شدیم آن را تغییر دهیم. مکان جدید در روستای دره خزینه است و ۴۹ هکتار زمین از اراضی ملی برای احداث آن واگذار شده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس گفت: این مکان برای فاز نخست در نظر گرفته شده و نقشه آن طراحی شده و قول داده‌اند تا پایان خرداد عملیات اجرایی را شروع کنند که امیدواریم این وعده عملیاتی شود.

کاظمی در مورد جانمایی فاز دوم طرح گفت: این فاز به ۵۰ هکتار زمین نیاز دارد که هنوز جانمایی نشده است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.