فرهادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سلامت آب استخر‌ها زیر ذره بین بازرسان بهداشت/ خطر لباس‌های کرایه‌ای در کمین شناگران

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با اشاره به نظارت وزارت بهداشت در سلامت آب استخر‌ها گفت: کرایه لباس‌های شنا تخلف بوده و مردم باید از این کار اجتناب کنند.

محسن فرهادی معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه با شروع فصل گرما و پایان ماه رمضان استفاده از استخرها بیشتر می شود، اظهار کرد: وزارت بهداشت بر روی سلامت و بهداشت در استخرها نظارت می‌کند و این موضوع در زمان‌هایی مانند فصل تابستان که استفاده از استخر افزایش پیدا می‌کند،  تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از فاکتورهایی که در نظارت بازرسان بهداشت محیط مورد توجه قرار دارد کدورت آب استخرها، میزان کلر و PH یا اسیدیته آب است که با کمک تجهیزات پرتابل بازرسان بهداشت محیط مورد بررسی و اندازه گیری قرار می گیرد.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت به نظارت بر سایر بخش های استخرها اشاره کرد و گفت: ابزار و تجهیزاتی که در استخر استفاده می شود نیز مورد بررسی و نظارت وزارت بهداشت و بارزسان بهداشت محیط قرار دارد.

وی عنوان کرد: علاوه بر آب استخر و تجهیزات مربوط به آنها بر سرویس های بهداشتی، سیستم تهویه و بوفه و رستوران هایی که در اغلب استخرها وجود دارند نیز نظارت کرده و سلامت و رعایت بهداشت در آنها را مورد نظارت قرار می دهیم.

فرهادی با اشاره به تخلف‌های استخرها و مراکز آبی اظهار کرد: کرایه لباس های شنا، کلاه و حوله تخلف محسوب شده و تنها فروش آنها مجاز است.

معاون فنی اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در استفاده از لباس های کرایه ای شنا خطر انتقال بیماری وجود دارد و توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن لباس با پرداخت وجه لباس مورد نیاز خود برای شنا را خریداری کنند و درصورت مشاهده تخلف آن را به ما اطلاع دهند.

وی یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایت ها و گزارش مشاهده تخلف های صورت گرفته است و کارشناسان شبانه روزی به مشکلات، شکایات و پیشنهادات مردم رسیدگی می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار