سازمان هواشناسی اعلام کرد

وضعیت آب و هوای سوم تیر ماه/ بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور + جدول

امروز در برخی مناطق استانهای ساحلی دریای خزر، بویژه سواحل مرکزی، ابرناکی، بارش پراکنده باران و مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در برخی مناطق استانهای ساحلی دریای خزر، بویژه سواحل مرکزی، ابرناکی، بارش پراکنده باران ومه صبحگاهی پیش بینی می شود بعد از ظهر امروز در مناطق شمالی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات خراسان شمالی وشمال رضوی نیز رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

روز شنبه درغالب مناطق کشورآسمان صاف وآفتابی و روند افزایش نسبی دما، بویژه در نوار شمالی کشورپیش بینی می شود و بعد از ظهراین روزتنها ارتفاعات خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد از بعد از ظهر روز یک شنبه بتدریج با نفوذ جریانهای شمالی درسواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده باران ومه صبحگاهی پیش بینی می شود.

درمناطق شمالی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و جنوب سیستان و بلوچستان نیزدر بعد از ظهر روز یک شنبه رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که امروزنیز با شدت کمتری دراستان های خوزستان و بوشهر گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق این استان ها سبب ایجاد گرد و خاك، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

در دو روز آینده در مناطقی از دامنه هايی البرز شرقی ، شمال شرق و شرق کشور نیز گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد که دربرخی مناطق بویژه در زابل سبب ایجاد گرد و خاك و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

اواخر روز شنبه واوایل وقت روز یک شنبه در منطقه زابل طوفان و گرد و خاك نیز دوراز انتظار نخواهد بود درسه روزآینده خلیج فارس، تنگه هرمزو سواحل دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

 

انتهای پیام/ 

آخرین وضعیت آب و هوای سوم تیرماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار