شرط خاص الهی برای مغفرت در شب عید فطر

حجت‌الاسلام موسویان: خداوند تبارک و تعالی مرحمت می‌کند و انسان‌ها را می‌بخشد اما اگر کسی احساس کرد دستش خالی است، شب عید فطر خداوند به او مرحمت خاصی می‌کند.

 شرط خاص الهی برای مغفرت در شب عید فطرحجت الاسلام سید جلال موسویان در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون فضیلت عید فطر بیان کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند هر روزی که در آن معصیت خدا نباشد عید است. اما تفاوت عید فطر با بقیه اعیاد این است که جایزه روزه داران خاصدر عید فطر به آنها عطا می شود. در روایات ما مضمون آمده که خدا در شب اول ماه مبارک رمضان، درشب نیمه ماه و در شب های قدر گناهان ما را بخشد.
وی افزود: روایت دیگری نقل شده که در شب عید فطر و روز عید فطر به اندازه کل ماه مبارک رمضان روزه داران و مومنان واقعی بخشیده می شوند؛ همانطور که در نماز عید فطر داریم اللهم اهل الکبریا و العظمت و اهل الجود و الجبروت و اهل التقوا و المغفرت. خدا را به هر چه که بزرگی خداست، مثلا به شادی پیغمیر و آل پیغمبر قسم می دهیم. در روایات داریم که امام رضا (ع) در عید فطر عیدی می دادندو این نشان از اهمیت این عید در بین ائمه دارد.برای مسلمانان در کل دنیا یکی از اعیاد مهم، شب و روز عید فطرهست.
این کارشناس مذهبی درخصوص توسل به اهل بیت در شب عید فطر بیان کرد: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که خیلی ها در روز آخر ماه مبارک رمضان احساس می کنند دستشان خالی است. اولا که اگر این احساس را داشتند، این را یقین بدانند که شیطنت شیطان است. خداوند تبارک و تعالی مرحمت می کند و انسان ها را می بخشد. اولیای دین و بزرگان ما فرمودند اگر کسی احساس کرددستش خالی است، شب عید فطر خداوند به او مرحمت خاصی می کند اما شرطش این است که اهل بیت عصمت و طهارت را در شب عید فطر واسطه قرار بدهد. حداقل اعمالی که به این منظور می تواند انجام دهد این است که زیارت جامعه کبیره را بخواند که این زیارت از برکات شب عید فطر است.
حجت الاسلام موسویان در ارتباط با زکات فطریه و تاثیرات آن عنوان کرد: امام صادق فرمودند: هرچیزی را زکاتی است و زکات علم نشر آن است. خداوند زکات بدن برای اینکه انسان از جمیع بلایای اخروی در امان بماند.زکات فطر قرار داده. برای اینکه سلامت جسم و روحم را داشته باشم باید زکات فطر پرداخت کنیم. امروز در تمامی مراکز دنیا در مسائل روز، بیشترین دلیل بیماری های جسمی انسان ها به مشکلات روحی برمی گردد. خداوند تبارک و تعالی برای اینکه ما دچار این بیماریهای درونی و بیرونی نشویم به ما فرمودند ماه رمضان را روزه بگیریم و زکات فطره پرداخت کنیم که بلا ها از ما دفع بشود. پیامبر اکرم(ص) می فرماید: الصَّدَقةُ تَدفَعُ البَلاءَ، و هِي أنجَحُ دَواءٍ، و تَدفَعُ القَضاءَ و قد اُبرِمَ إبراما، و لا يَذهَبُ بالأدواءِ إلاّ الدعاءُ و الصَّدَقةُ صدقه ، بلا را دفع مى كند و مؤثرترين داروست ؛ صدقه ، قضاى حتمى را دفع مى كند و چيزى جز دعا و صدقه درد و بيماريها را از بين نبرد. » در این میان زکات فطره در روز عید فطر بالاتراز صدقه روی انسان عمل می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار