سنندج؛

سازش 30 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره در کردستان

مدیر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری کردستان گفت: 30 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده با صلح وسازش روبرو شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد صدیق محمدی مدیر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری کردستان گفت:برای دومین سال پیاپی با توجه به ارزیابی‌های کشوری پیشگیری از وقوع جرم، استان کردستان جز استان های برتر کشور معرفی شده است.

وی افزود: برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طرح‌های نو و جامعی استفاده شده است که شاهد کاهش طلاق در استان نیز بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اداره پیشگیری از وقوع جرم در حاشیه‌های شهر برنامه ریزی‌های خوبی انجام داده است، افزود: در سال 95 از لحاظ فراوانی، بیشترین مورد را توهین با 6.9 درصد و ضرب و جرح با 4.9 درصد افزایش به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری کردستان با اشاره به اینکه از لحاظ تصادفات جاده‌ای کردستان بیشترین نقاط حادثه خیز را دارد، گفت: بیشترین جرایم به بحث‌های خشونت کلامی و رفتاری باز می‌گردد که اگر مسئله صلح و سازش در استان فرهنگ سازی شود ورود پرونده‌هایی از این قبیل به دادگاه کاهش می‌یابد.

محمدی در ادامه به رتبه 28 استان از لحاظ ورودی پرونده به دادگاه اشاره و بیان کرد: استان کردستان از نظر طلاق در دهه ‌های گذشته در رتبه‌های بالای کشور بود اما امروزه با توجه به برنامه‌های دراز مدت و مراکز مشاوره ایی که ایجاد شده است این نرخ در استان کاهش و امروزه کردستان در رده‌های میانی کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 14 مرکز مشاوره خانواده در استان شناسایی و انعقاد قرارداد شده است، خاطرنشان کرد: تمامی پرونده‌های طلاقی که به دادگاه ورود پیدا کنند بلافاصله به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند و از سوی این موسسات جلساتی برای زوجین گذاشته می‌شود.

مدیر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری کردستان در پایان ضمن اشاره به اینکه 30 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده با سازش روبرو شده است، یادآور شد: اداره پیشگیری فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان در خصوص معتادین نیز برنامه‌های مفیدی انجام داده است و در تلاش است که چرخه ترک را با ایجاد اشتغال کامل کند.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.