معاون رئیس جمهور در سنندج:

مبنای حرکت در هر جامعه ای خانواده است

معاون رئیس جمهور مبنای حرکت در هر جامعه ای را خانواده دانست و گفت:همکاری بین زن و مرد موجب پیشرفت جامعه می شود.

مبنای حرکت در هر جامعه ای خانواده است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری که امروز در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد ضمن تبریک روز عرفه و عیدقربان،با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زنان گفت:باید تعادلی بین زن و مرد وجود داشته باشد و در چهارچوب حقوق شرعی توجه بیشتری به مسئله خشونت در خانواده شود.

وی با بیان اینکه مبنای حرکت در هر جامعه ای خانواده است،گفت:در جامعه روستایی و شهری تعاون و همکاری بین زن و مرد موجب پیشرفت آن جامعه می شود.

معاون امور زنان وخانواده ریاست جمهوری  گفت: براساس تکالیفی که در برنامه ششم درحوزه (زن و خانواده) مشخص شده که سیاست گذاری دربخش کلان آموزش داده می شود.

ابتکار ادامه داد:در بحث خانواده باید با برنامه ریزی خاصی براساس قانون اساسی فرصت برابر برای بخشی که شکاف جنسیتی دیده می شود وجود داشته باشد.

وی با تاکید برآموزش خانواده مخصوصا جوانان گفت:باید آموزش های لازم در زمینه آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد وخانواده ها وجوانان مهارتهای استفاده از ابزار تکنولوژی رابیاموزند.

وی به لزوم نقش زنان در جامعه تاکید کردوگفت:دولت با پیش بینی در برنامه ریزی های کلان سهم زنان از فرصت های برابر را مشخص کند.

کردستان در مسیر پیشرفت شاخص‌ها پیش می‌رود

ابتکار در ادامه با بیان اینکه کردستان درمسیراعتلا وپیشرفت وشاخص ها حرکت می کند گفت:آسیب هایی دراین زمینه وجود دارد وباید برای رفع کمبود ها وخلاء هاتلاش کرد.

وی افزود:دردولت دوازدهم تلاش وانسجام ملی وتوجه به تقویت استان وسنت ها وباورهای دینی که به این خطه پیوندخورده است می تواند پیوندسیاسی واجتماعی را بوجودآورد.

ابتکار با اشاره به برنامه های دولت دوازدهم و نامگذاری شعار امسال« اقتصادمقاومتی،تولید واشتغال»بیان داشت:توجه به مناطق مرزی وامنیت پایداربرای اقتصاد،معیشت واعتلای وضعیت در این دولت انجام می پذیرد.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت:باید درسطح ملی واستانی برنامه هایی برای کسب مهارتها وحل آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.