همدان؛

مقاوم سازی 60 درصد مدارس استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از مقاوم‌سازي و نوسازی 60 درصد از مدارس همدان خبر داد.

مقاوم سازی 60 درصد مدارس استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرزاد تیموری با بیان اینکه استان همدان از سال 86 از اعتبارات ملی تخریب و بازسازی مدارس بهره‌مند شده است، اظهار کرد: خوشبختانه 60 درصد مدارس استان مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی شده است.

و ی با بیان اینکه طبق برنامه پیش‌بینی شده تمام مدارس ناپایداری که نیاز به مقاوم‌‎سازی دارند شناسایی و عملیات اجرایی این پروژه‌ها انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر 40 درصد مدارس استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه این بدان مفهوم نیست که این مدارس از پایداری لازم برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: فقط ضوابط کلی در آنها رعایت نشده و باید این ضوابط در مدارس اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 86 تاکنون 125 میلیارد تومان اعتبار به استان همدان در راستای تخریب‌، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس تخصیص داده شده است، یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال در هیچ مدرسه‌ای بخاری نفتی استفاده نمی‌شود.

تیموری با بیان اینکه تاکنون به بیش از 98 درصد روستاهای همدان گازرسانی انجام شده و هم‌اکنون کمتر از 12 مورد از مدارس استان کانکسی بوده و یا فاقد شبکه گازرسانی هستند، تصریح کرد: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی از سال گذشته آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد برکت نیز 16 مدرسه را برای استان در نظر گرفته که در مهرماه تخریب و نوسازی خواهند شد، خاطرنشان کرد: تقریبا 150 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام و تعمیر و تجهیز مدارس مورد نیاز است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.