درخواست کره جنوبی از همسایه شمالی‌اش برای گام برداشتن در مسیر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره

نخست‌وزیر کره جنوبی همزمان با سالگرد جنگ دو کره، از کره شمالی خود خواست برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی روز یکشنبه همزمان با سالگرد آغاز جنگ کره از کره شمالی خواست فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کند.

‌لی ناک یون، نخست‌وزیر کره جنوبی، در مراسمی با حضور مقامات دولت و کهنه‌سربازان جنگ در سئول اعلام کرد کره شمالی به ـاقدامات نظامی تحریک‌آمیز« همچون آزمایش موشک بالستیک همچنان ادامه می‌دهد.

وی افزود کره شمالی باید برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کند و در مسیر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره گام بردارد.

جنگ کره ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ آغاز شد و شصت و هفتمین سالگرد این جنگ با نگرانی‌ها درباره احتمال ششمین آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک این کشور همزمان شده است.

از زمان پایان جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳، کره جنوبی و کره شمالی همچنان از لحاظ فنی در وضعیت جنگی بسر می‌برند و تنش‌های مرزی بین این دو کشور در حال حاضر بالا است.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در این اواخر در پی اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن به اوج رسیده است و آمریکا تهدید کرده اگر کره شمالی از برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای خود دست برندارد، این کشور را هدف حمله نظامی قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ تير ۱۳۹۶
کره جنوبی چقدر احمقه بجایی اینکه بگه منم تجهیز کن میگه خلع سلاح کن تا امریکا روزگارتو سیاه کنه خخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار