راست‌گرایان افراطی مسئول بیشترین حملات تروریستی در آمریکا

گزارش منتشر شده از جانب یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد راست‌گرایان افراطی نسبت به تکفیری‌ها حملات بیشتری در آمریکا انجام داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت نیوزویک، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در حالی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی رسید که وعده مبارزه با "تروریسم اسلامی" را داده بود. وی تلاش کرد ورود مسافران از 6 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا را ممنوع کند. وی همچنین همواره در صفحه کاربری خود در توییتر درباره حملات تروریستی در سراسر جهان نوشته است. با این‌حال، روز پنجشنبه گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا حقایق را به درستی بیان نکرده است.

نژادپرستان سفیدپوست بیشتر از اسلام‌گراها در حملات تروریستی در آمریکا نقش داشته‌اند

یک پروژه تحقیقاتی مشترک در آمریکا – که از جانب صندوق تحقیقات وابسته به موسسه "نیشن" و مرکز "رویل" انجام شده است – نشان می‌دهد در 9 سال اخیر، راست‌گرایان افراطی دو برابر بیشتر از تکفیری‌ها به حملات تروریستی دست زده اند.

بر اساس این گزارش، طی 9 سال اخیر، 115 حادثه تروریستی به دست راست‌گرایان افراطی صورت گرفته است که نیروهای پلیس توانسته‌اند تنها 35 درصد آن‌ها را خنثی کنند. این در حالی است که در همین مدت، تکفیری‌ها در 63 حادثه تروریستی دخالت داشته‌اند که نیروهای پلیس موفق شده اند 76 درصد آن‌ها را دفع کنند.

علاوه بر این، حملات افراطی‌های راست‌گرا مرگبارتر نیز بوده است. از سال 2008 تا 2016، حدود یک سوم از حملات راست‌گرایان افراطی تلفات داشته است. این در حالی است که تنها 13 درصد حملات تروریست‌های تکفیری در آمریکا تلفات داده است. با این‌حال، حملات تکفیری‌ها کشته‌های بیشتری نسبت به حملات راست‌گرایان افراطی داشته است. بر اساس این گزارش، در حملات تروریست‌های تکفیری 90 نفر و در حملات افراطی‌های راست‌گرا 79 نفر جان خود را از دست داده اند.

صندوق تحقیقات موسسه نیشن در ادامه این گزارش نوشت: "این پروژه به صراحت نشان می‌دهد تا چه حد تاکید ترامپ و حزب جمهوری‌خواه به «تروریسم اسلامی» به عنوان بزرگترین تهدید امنیتی در آمریکا غیر منطقی است."

همچنین، این گزارش توضیح می‌دهد بخشی از دلایل این مسئله، دیدگاه مشاوران رئیس جمهور آمریکا است. مایکل فلین – مشاور امنیت ملی برکنار شده ترامپ – پیشتر ادعا کرده بود "ترس از مسلمانان منطقی است." وی همچنین گفته بود "اسلام را به عنوان یک دین به رسمیت نمی‌شناسد."

استیو بنن – استراتژیست ترامپ – نیز سخنان بی‌اساسی درباره اسلام ایراد کرده است. گفته می‌شود در طرح فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان از 6 کشور به آمریکا، استیو بنن نقش پررنگی ایفا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار