تنبیه؛ کودک را از درس خواندن فراری می دهد

کتاب خواندن به همراه کودک، تاثیر زیادی در ایجاد علاقه آن‌ها برای درس خواندن دارد و موجب نهادینه شدن عشق به مطالعه، ایجاد انگیزه و افزایش قدرت تخیل در فرزندان می شود.

تنبیه؛ کودک را از درس خواندن فراری می دهدناهید ازغندی روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد:مشکلات روحی و روانی در کودک ناشی از اختلافات والدین، تنش های محیط خانواده، تبعیض و مقایسه کودک با دیگران، حسادت به فرزندتازه متولد شده، سرزنش و تنبیه های مکرر از عوامل مهم  درس نخواندن کودکان محسوب می شود.

 ازغندی در ادامه تصریح کرد: خستگی، حواس پرتی و وجود اختلال در یادگیری مانند بیش فعالی و  تمرکز نداشتن  از دیگر موارد انجام ندادن تکالیف مدرسه درکودک است که باید با نظارت دقیق تر والدین و درصورت نیاز مراجعه به روان پزشک و درمان های دارویی این مشکلات رفع خواهد شد.

 این روانشناس کودک با بیان اینکه تنبیه نمی تواند گزینه خوبی برای درس خواندن محسوب شود، تاکید کرد:تنبیه باعث فراری دادن کودک از مدرسه و تقویت حس تنفر از درس خواندن می شود.

وی با بیان اینکه محیط آرامی را باید برای کودک در نظر بگیرید تا بتواند تكالیف خود را به خوبی انجام دهد، افزود: هر روز از فرزند خود بپرسید كه باید برای روز آینده چه تكالیفی را انجام دهدو از انجام کارهای درسی او مطمئن شوید.

ازغندی در پایان گفت: کتاب خواندن به همراه کودک، تاثیر زیادی در ایجاد علاقه آن‌ها برای درس خواندن دارد و موجب نهادینه شدن عشق به مطالعه، ایجاد انگیزه در فرزندان می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ۱۴ سالمه و اصلا علاقه ای به درس خوندن ندارم. مخصوصا الان که مدرسه ها مجازی شده و با تقلب همه ی امتحانام رو پاس میکنم. من دوست دارم به رشته های ورزشی برم اما خانوادم به هیچ وجه ازم حمایت نمیکنن و بهم میگن باید درس بخونی تا پزشک بشی و ابرومون رو حفظ کنی جلوی در و همسایه. اما من متنفرم ازشون چونکه منو وادار به کازی دوست ندارم انجام بدم میکنن. بابام منو تهدید میکنه میگه اگه درس نخونی کتکت میزنم. تا الان هم مای چَک و سیلی ازش خوردم. بهم میگه تو پرویی چون درس نمیخونی. من چون ی دختر هستم منو وادار ب درس خوندن میکنن میگن باید درس بخونی. بابام میخاد ازم از کل درسام امتحان بگیره. بهم گفته اگه نمره هات پایین ۱۹ بشه کتک میخوری گوشیت رو هم ازت میگیرم. الان چند روزه دارم از استرس تمام ناخن هام رو میخورم دیگه ناخن برام نمونده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
انصافا ما که درس نخوندیم و کارگر شدیم بیشتر به پدر و مادر سر میزنیم تا اونایی که دکتر شدند و سالی یکبار هم سراغ والدینشون نمی رند همیشه سرشون شلوغ و وقت ندارند
آخرین اخبار