فعال بودن سيستم امنيتي در همه شرايط ضروری است

امروزه ویروس‌های کامپیوتری شکل‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند و در زمینه‌های مختلف برای کاربران مشکلاتی را به وجود آورده‌اند. یکی از جدیدترین ویروس‌های در حال توسعه، باج افزارها هستند که کاری به جز اخاذی از قربانیان خود ندارند.

فعال بودن سيستم امنيتي در همه شرايط ضروری استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ستاد امين يادگارنژاد در اين خصوص تصريح كرد: ویروس‌ها، بدافزارهایی هستند که با کپی کردن خود در کدهای اجرایی، فایل‌های دیگر را آلوده می کنند و از طریق تکثیر در فایل های دیگر خود را منتشر می کنند.

وي افزود:چشم پوشی از نصب و عدم استفاده از سيستم هاي امنيتي می‌تواند برای كاربران خطراتی را به همراه داشته باشد که در نهایت به آلودگی سیستم منجر مي شود.

سرهنگ يادگارنژاد گفت:زمانی که کاربران یک آنتی ویروس را بر روی سیستم خود نصب می‌کنند، آنقدر آسوده خاطر و مطمئن می‌شوند که فراموش می‌کنند به برخی ديگر از مسائل امنيتي توجه لازم را داشته باشند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان کرمان گفت: باج افزارها نام گونه‌ای از ویروس‌ها هستند که با قفل کردن سیستم قربانی و ارسال متن‌هایی مبنی بر پرداخت پول اجازه، دسترسی به سیستم را به قربانی می‌دهند و از طریق ارسال پیام بروز رسانی ویندوز یا ارسال ایمیل، کاربر را به دام می‌اندازند و پس از قفل کردن سیستم قربانی شروع به اخاذی می‌کنند.

وي در اين خصوص اظهار كرد: از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را در یک فضای امن مانند هارد‌اکسترنال، فلش USB و یا سرویس‌های ابری ذخیره کنید.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد:در صورت استفاده از نرم افزار‌های mail server از ویندوز یا لینوکس، امکان anti spam را فعال کنید یا از نرم افزار های مخصوص این کار استفاده کنید.

وي گفت: در هنگام اتصال هارد اکسترنال یا فلش USB به کامپیوتر هرگز قبل از scan کردن توسط آنتی ویروس، فایل ها را باز نکنید.

این مقام انتظامي افزود: از کاربران محترم مي خواهيم فایل‌های ضمیمه‌ای که ارسال کننده آن را نمی‌شناسید هرگز باز نکنید و سیستم عامل، نرم‌افزار های ضد ویروس و سایر نرم‌افزار های نصب شده بر روی سیستم تان را همیشه به روز نگه دارید.

سرهنگ يادگارنژاد در پايان اظهارکرد: در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضاي مجازي با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت بگیرد.


منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار