سرانجام ازدواج اینترنتی به کجا ختم می‌شود؟

امروزه جوانان با استفاده از شیوه ازدواج‌ اینترنتی قدم در مسیری می‌گذارند که هیچ سرانجام خوشی برای آن‌ها ندارد.

اعظم ذوالفقاری روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اثرات منفی ازدواج اینترنتی اظهار داشت: در اغلب مواقع اطلاعاتی که در فضای مجازی و اینترنتی توسط اشخاص رد و بدل می‌شود قابل اعتماد نیست، چراکه در بسیاری از موارد افراد اطلاعات شخصی و فردی خود را در اینترنت و فضاهای مجازی به صورت ساختگی و دروغین به یکدیگر بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی ازدواج اینترنتی این است که پسران در چنین ازدواجی حاضر به قبول مسئولیت نیستند و در نهایت این زنان هستند که از این شیوه ازدواج آسیب می‌بینند.

این روان‌شناس با اشاره به اینکه زوجین در این سبک از ازدواج نسبت به یکدیگر شناخت کافی ندارند و معمولا اطلاعات نادرستی را در رابطه با ویژگی‌های اخلاقی و موقعیت مالی خود به یکدیگر ارایه می‌کنند، تصریح کرد: افراد در زندگی زناشویی خود با حقایقی روبرو می‌شوند که آن‌ها را دچار مشکلاتی از قبیل شکست عاطفی، افسردگی، واکنش های هیجانی، جدایی و غیره می‌کند، چراکه آن‌ها بعد از ازدواج به یکباره با اطلاعات و رفتارهای متفاوتی از شریک زندگی خود مواجه می‌شوند که کاملا با اطلاعاتی که در گذشته به وسیله فضای مجازی از آن‌ها کسب کرده بودند، مغایر است.

ذوالفقاری بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه بسیاری از دختران جوان شیوه همسریابی اینترنتی را برای ازدواج و انتخاب همسر آینده برمی‌گزینند، این در حالی است که بیشتر پسرها با نگرش سرگرمی وارد فضای مجازی می‌‌شوند و با ارایه اطلاعات نادرست از خود احساسات دختران را به بازی می‌گیرند و آن ها را وارد زندگی پر تنشی می‌کنند که هیچ سرانجام خوشی ندارد.

وی افزود: ازدواج‌های به سبک اینترنتی از اعتبار لازم برخوردار نیستند و همواره با درجاتی از دروغ همراه هستند، چراکه در این شیوه برخی افراد سودجو به دلیل ناشناس بودن و دیده نشدن، اطلاعات نادرستی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در برخی موارد برای اخاذی و کلاهبرداری با احساسات آن‌ها بازی می‌کنند.

ذوالفقاری گفت: دختران و پسران جوان باید در انتخاب شیوه های همسریابی دقت کنند و برای جلوگیری از شکست و افسردگی در زندگی زناشویی از مشاور و راهنمای خانواده استفاده کنند تا بتوانند با شناخت و آگاهی بیشتری برای ازدواج گام بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار