محمدیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آینده کشور را با تصمیم گیری سیاسی آمیخته نکنیم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در محتوای آموزشی اصول ارزش‌های کشور لحاظ می‌شود، گفت: اصول حاکم در جمهوری اسلامی ثابت بوده و هیچ دولتی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

مغفول نبودن اصول حاکم بر کشور در برنامه‌های آموزشی / آینده کشور را با تصمیم گیری سیاسی آمیخته نکنیممحی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محتوای کتاب درسی و توجه معلمان به آن برای ارائه به دانش آموزان اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی است که برای امور خود همواره از رهبری تبعیت می‌کند و قریب به اتفاق معلمان نیز گوش به فرمان رهبری هستند.

وی ادامه داد: معلمان بسیاری از نواقص موجود در برنامه آموزشی وکتاب‌های درسی را موردتوجه قرار داده و آن را جبران می‌کنند در واقع توانایی معلمان قوی‌تر از آن است که جزوه‌ای در روند آموزشی وارد شود و اشکالی داشته باشد، اما آن را متوجه نشود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بین کتاب درسی رسمی و کتاب غیر رسمی تفاوت وجود دارد، گفت: کتاب غیر رسمی آن است که مولفی بر اساس علاقه خود کتابی نوشته بین کتاب کمک آموزشی و کتاب درسی نیز باید تفاوت قائل شد.

محمدیان تصریح کرد: کتاب‌ها چه از سوی مرکز دولتی یا غیر دولتی اگر بخواهد وارد مدرسه شود باید مجوز گرفته و بررسی شود که باید نگاهی عمیق به آن داشته باشیم و با توجه به اینکه آموزش و پرورش آینده کشورما است باید مواظبت کرده تا آینده کشور را با تصمیم گیری یا علاقه مندی‌های سیاسی جهان کنونی آمیخته نکنیم.

وی عنوان کرد: سیاست‌ها و روش‌های اجرایی متفاوت است، اما آنچه در جمهوری اسلامی ثابت بوده اصول حاکم بر جمهوری اسلامی است و هیچ دولتی نمی‌تواند اصول حاکم بر آن را نادیده گرفته یا مخدوش کند لذا باید مدافع اصول باشیم، ولی در تفاوت سلیقه‌ها می‌توان بحث و گفتگو کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: اعتقاد داریم آموزش و پرورش همواره و به ویژه در سال‌های اخیر بعد از تصویب سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی خواسته اش تقویت ارزشها، تقویت هویت اسلامی، ایرانی، انقلابی بوده و اقتدار و امنیت ملی را سرلوحه کتاب‌های درسی قرار داده است.

محمدیان با بیان اینکه ما در آینده‌ای نزدیک از برخی کتاب‌های جدید التالیف رونمایی خواهیم کرد، یادآور شد: در این کتاب‌ها نیز از ارزش‌ها دست برنمی داریم و در تلاش بوده نسلی تربیت شود که توانایی برپایی دولت جهانی و عدالت گستر و صلح آفرین مهدوی را دنبال کند.

انتهای پیام/

مغفول نبودن اصول حاکم بر کشور در برنامه‌های آموزشی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۶
ایشان که در همه ی دولت ها تشریف دارند
آخرین اخبار