سال گذشته 352 هزارتن گندم از گندمکاران استان خریداری شد که درسال جاری پیش بینی می شود این میزان به حدود 170 تا210 هزارتن برسد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیرغله و خدمات بازرگانی زنجان  با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته به علت وضعیت نا مساعد آب و هوا در استان خرید گندم با تاخیر صورت می گیرد گفت : مقررشده بود خرید گندم از اواخر خرداد ماه آغاز شود ولی این کار ازنیمه ودهه سوم تیرماه آغاز خواهدشد .

وی افزود:امسال ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی برای خرید گندم آماده‌‎سازی شده است.

منصوری ادامه داد: گندم تولیدی دراستان زنجان امسال حدود 140 تا 170 هزارتن نیز کاهش دارد که یخ زدگی و کاهش بارندگی پاییزه از علت اصلی این کاهش تولید است .

مدیر غله و خدمات بازرگانی زنجان اضافه کرد:سال گذشته 352 هزارتن گندم از گندمکاران استان خریداری شد که درسال جاری پیش بینی می شود این میزان به حدود 170 تا210 هزارتن برسد .

وی خاطر نشان کرد:امسال قیمت تعیین شده برای خرید گندم یک هزار و 300 تومان استٰ.
 
منصوری با اشاره به اینکه مصرف سالیانه گندم در استان زنجان ۱۰۰ هزار تن است، اضافه کرد: با احتساب این میزان مصرف، بقیه گندم تولیدی به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیرغله و خدمات بازرگانی زنجان درخصوص خرید تضمینی گندم و جو به روش گواهی سپرده کالایی هم گفت : طبق مصوبه دولت 4 استان ازجمله زنجان قراربود گندم را ازطریق بورس معامله کنند که به دلیل خریدهای پیش ازمصوبه این 3 استان ازاین مصوبه خارج شدندوهم اکنون زنجان تنها استانی است که ازطریق بورس قراراست گندم را به فروش برساند .

منصوری با بیان اینکه در این روش تولید کنندگان محصولات خود را به صورت مستقیم به انبارهایی که توسط بورس کالای ایران مشخص می شود تحویل می دهند و محصولات تحویلی دربورس به فروش می رسد و بلافاصله وجه آن به حساب کشاورز واریز می شودافزود:ما به التفاوت قیمت این محصولات را دولت تا سقف قیمت خرید تضمینی پرداخت می کند.

 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.