کرمان؛

2میلیارد کمک دارویی به بیماران صعب العلاج شرق استان

ریس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت:در طرح تحول سلامت و اجرای ان در شرق استان کرمان مبلغ ۲ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در طول یک سال برای تهیه دارو کمک شده است.

2میلیارد کمک دارویی به بیماران صعب العلاج شرق استانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغرمکارم گفت:در مجموع شرق استانبیماران کلیوی پیوندکلیه و دیالیز ۱۲۲ بیمار، بیماران خونی شامل سرطانهای خون تالاسمی و هموفیلی ۲۲۵نفر ، بیماران متفرقه ام اس متابولیک لوپوس و سرطانها۱۶۵ نفرخدمات داروی دریافت رایگان دریافت می کنند.


وی افزود: بیماران باید ۱۰ درصد هزینه دارویی خود را پرداخت کنند و اگر مشکل مالی داشته باشند تا ۹۰ درصد هزینه داروی‌ آنها پرداخت می شود به نوعی دارو رایگان به این بیماران داده میشودو رضایت مندی بیماران و خانواده انها را در بر داشته است.

 دریجانی کارشناس بیماریهای خاص و صعب العلاج معاونت غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی بم نیز گفت:در شرق استان کرمان چهار شهرستان بم ریگان نرماشیر و فهرج بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش یارانه ای داروی ما قرار دارند.

وی افزود:کمک به بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق محروم اولویت ماست دارو و برندهایی که پزشک به بیماران تجویز میکند فراهم می شود.


دریجانی تا کید کرد: تنها مشکل اغلب بیماران فاصله ۱۰۰ کیلومتری تا شهرستان بم است و بیماران هزینه ایاب ذهاب و کرایه ندارند و از مسولین و فرمانداران خواستیم سرویس ایاب ذهاب این بیماران را در هر دوره ۱۵ روزه به شهرستان بم را تامین کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار