کرمان؛

سمپاشی جایگاه بیش از 20هزار راس دام سبک و سنگین در رابر

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر از سمپاشی جایگاه های دام در این شهرستان برای مقابله با بیماری های انگلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمدرضا صادقی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: از ابتدای سال جاری اکیپ های شبکه دامپزشکی شهرستان رابر با همکاری دهیاران روستاها در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی نسبت به سمپاشی اماکن دامی و بدن دامها در روستاهای شهرستان رابر اقدام کردند.

وی عملیات سمپاشی بر روی بدن دامها و جایگاه های نگهداری دام را از اقدامات موثر در کنترل انگلهای خارجی دام در راستای مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام عنوان کرد.

صادقی تصریح کرد: با توجه به اینکه انگلهای خارجی دام باعث ایجاد خسارات اقتصادی زیادی به جمعیت دامی و در نهایت اقتصاد خانوارهای روستایی می شود و همچنین نقش بسیار موثر این انگلها در انتقال بیماری ها بین جمعیت های دامی و انتقال بیماری از دام به انسان، مبارزه با این انگلها و انجام اقدامات کنترلی در این زمینه همواره لازم و ضروری است.

 وی با اشاره به بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری بسیار خطرناک وکشنده تب کریمه کنگو که به راحتی از طریق گزش کنه می تواند به دامها و انسان منتقل گردد، بهترین راه مقابله را با این قبیل بیماری ها، کنترل انگلهای خارجی دام به خصوص کنه ها دانست.

 سرپرست شبکه دامپزشکی رابر حجم عملیات سمپاشی صورت گرفته در این شهرستان تاکنون را بالغ بر 20 هزار راس دام سبک و سنگین ومساحت تقریبی60000متر مربع از اماکن و جایگاه های نگهداری دام عشایری وروستایی رابر اعلام کرد و خواستار همکاری های لازم از طرف دهیاران و دامدارن شد.

وی در پایان از دامداران خواست که خارج از برنامه های شبکه دامپزشکی به صورت مستمر اقدام به تهیه سم کرده و بدن و جایگاه نگهداری دام را سالانه چندین مرتبه به ویژه در فصل بهار و تابستان که فصل افزایش فعالیت کنه ها است سمپاشی کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سمپاسی ، دامپزشکی ، دام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار