عملیات ساخت استادیوم ورزشی بامیان آغاز شد

عملیات ساخت استادیوم ورزشی «شهید عبدالعلی مزاری» در مرکز بامیان با حضور مقامات محلی، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم این ولایت آغاز شد.

بامیان صاحب استادیوم ورزشی می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد طاهر زهیر؛ والی بامیان در محفل تهداب گذاری این استادیوم از شرکت برنده خواست به این استادیوم را با معیار های که در قرار داد ذکر شده کار ساخت آن را در وقت معین به پایان برساند.

وی به سایر پروژه های عمرانی در ولایت بامیان هم اشاره کرد و گفت: " در آینده ی نزدیک كار پروژه های لایتینگ سرک ملاغلام، مسلخ (کشتار گاه حیوانات) ، سرک دانشگاه باميان و سرک دره اژدر آغاز خواهد شد."

زهیر از ساخت سرک ۴۰متری داخل شهر بامیان خبر داد و گفت این سرک بطول ۷،۸ کیلومتر از دهن دره ککرک الی قريه برسونه می باشد كه از طرف کشور دوست بریتانیا با هزینه ۷ میلیون یورو کار آن عنقریب آغاز مي شود.

همچنان علاوه نمود كه سروي سرک برسونه الی شهیدان تکمیل گردیده است و در جستجوی دونر آن مي باشيم.
انجنير محمد امان امان؛ شاروال بامیان نیز طی سخنانی كه این استادیوم ورزشی از طرف بودجه انکشافی شاروالی بامیان با هزینه ۲۲۸۰۰۸۱۰ افغاني، توسط شرکت بابا ایوریست در مدت ۱۲۰ روز کاری تطبیق خواهد شد.
وی درباره جزئیات این پروژه گفت: یک میدان فوتبال بصورت استاندرد و معیاری، دو میدان والیبال، دو استیچ برای تماشاچیان، چهار اطاق و دو تشناب زنانه و مردانه که دارای هشت غرفه می باشد اعمار خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت كه در تمام مکاتب شهر بامیان کمیته شاروالی تاسیس شده است که در این کمیته ها شاروال، کمیته سرسبزی، کمیته تنظیف و کمیته محیط زیست شامل می باشند، در مکاتب تیم والیبال ایجاد گردیده و در آینده نزدیک مسابقات ورزشی بین تیم های فوتبال و والیبال نيز راه اندازی میگردد.

انتهای پیام/

پروژه های عمرانی در ولایت بامیان

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.