آمادگی های شناگران افغانستان برای شرکت در پارالمپیک

ورزشکاران شنای فدراسیون پارالمپیک افغانستان برای شرکت در رقابت های پارالمپیک قهرمانی جهان آماده می شوند.

آمادگی های شناگران افغانستان برای شرکت در پارالمپیکبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امسال شناگران پارالمپیک افغانستان با کارت سفید و بدون اشتراک در رقابت های منطقه ای به مسابقات قهرمانی پارالمپیک جهان دعوت شده اند.

سیداحسان طاهری رئیس فدراسیون شنای افغانستان می گوید که این شناگران از سه ماه بدین سو تمرینات فشرده را در کابل آغاز کرده اند.

رقابت‌های قهرمانی پارالمپیک ۲۰۱۷ جهان تا دوماه دیگر با میزبانی کشور مکزیک برگزار می شوند.

عباس کریمی یکتن از شناگران برتر کشور از رقابت‌های کسب سهمیه قاره امریکا توانست با توانایی های خود جواز حضور به این رقابت‌های را بدست بیاورد.

این شناگر افغان در مواد ۵۰ متر و ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۵ به ترتیب با زمان ۳۹/۶۶ ثانیه و یک دقیقه و ۴۴ صدم ثانیه و ۹۵ هزارم ثانیه به کار خود پایان داد.

وی که هدف اصلی خود را کسب مدال طلای پارالمپیک عنوان کرده، آماده می شود تا در رقابتهای جهانی مکزیکو سیتی که از ۳۰ سپتامبر تا ۶ اکتوبر برگزار می شود، شرکت کند.
کریمی که بدون دو دست به دنیا آمده بزرگترین رویای خود را بردن مدال طلا در پارالمپیک عنوان کرده است.

همچنین محمد ملک صابر شناگری دیگر کشورمان که دو پایش را بر اثر برخورد با ماین ازدست داده، می گوید که معلولیت نتوانسته مانع پیشرفت او در زند‌گی شود و او با تلاش توانسته است که در ورزش شنا موفقیت کسب کند.

به گفته این ورزشکار برتر کشور، حضور در رقابت‌های جهانی پارالمپیک و بدست آوردن مدال برای افغانستان ازاین رقابت‌ها به بزرگترین آرزوی زندگی او تبدیل شده است.

در حدود ۵۵۰ شناگر از ۶۰ کشور جهان در رقابتهای شنای جهانی مکزیکوسیتی شرکت خواهند کرد.

بازی‌های پارالمپیک قهرمانی جهان ۲۰۱۷ تا دو نیم ماه دیگر با میزبانی مکزیکوسیتی پایتخت کشور مکزیک برگزار خواهد شد و دراین رقابت ها به نمایند‌گی از افغانستان سه شناگر، یک وزنه بردار و یک ورزشکار هم در بخش پاورلیفتنگ حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.