افزایش درآمدهای پایدار شهرداری بندر بوشهر

معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندر بوشهر گفت: سیاست شهرداری بوشهر در چند سال اخیر این بوده که عوارض شهرداری را از حالت ناپایدار و تغییر خارج کرده و به ثبات برسانیم.

افزایش درآمدهای پایدار شهرداری بندر بوشهر به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالامیر قاسمی با بیان اینکه امروز دیگر در دنیا به شهرداری به عنوان پیمان‌کاری بزرگ که باید برخی از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهر را انجام دهد، نگریسته نمی‌شود اظهار داشت: شهرداری اکنون موسسه‌ای مدنی و برخواسته از مردم است که وظیفه فعالیت به سمت توسعه پایدار شهری و توسعه انسانی را بر عهده دارد. به همین دلیل است که شهرداری‌ها باید در کنار فعالیت‌های سنتی و مرسوم خود به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی بپردازد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندر بوشهر با اعلام اینکه نیازهای مالی شهرداری ها عمدتا از منابعی چون عوارض و بهای خدمات از شهروندان تامین می‌شود بیان داشت: با توجه به کثرت پروژه‌های بزرگ عمرانی چون احداث تقاطع غیر هم سطح، احداث هتل، پارکینگ طبقاتی،چرخ و فلک، توسعه فضای سبز شهری، بهسازی مبلمان شهری، نهضت آسفالت کوچه‌های خاکی، بازگشایی گذرها و... این منابع محدود نمی‌توانند جوابگو بوده و نیاز به تامین منابع جدید درآمدی ضرورت دارد.

قاسمی با تاکید بر اینکه اجرای لایحه مدیریت یکپارچه شهری نقش مهمی در استقلال و انضباط مالی و به تبع آن خدمات شهری و عمرانی دارد تصریح کرد: چشم انداز شهرداری بندر بوشهر در راستای یکپارچه سازی فعالیت‌های خود شامل تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که این برنامه‌ها در امتداد اسناد ملی و محلی چون سند چشم انداز کشور، سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورای شهر، مصوبات شورای عالی و طرح جامع و تفصیلی شهر بوشهر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ما عمدتا باید به سمتی برود که زمینه مشارکت مردم و شهروندان فراهم شود و علاوه بر آن شهروندان به وظایف خود نیز عمل کنند خاطرنشان کرد: شهرداری بندر بوشهر تمام تلاش خود را برای ایجاد منابع پایدار درآمد از طریق منابعی چون جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کسب درآمد از حوزه‌های تجاری و مشارکت‌های مردمی می‌کند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.