اردبیل؛

برخورداری تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور از خدمات الکترونیکی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور امسال از اینترنت و خدمات الکترونیکی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی رضایی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست توسعه اشتغال و کسب و کار در بستر دولت الکترونیک در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی ورازت ارتباطات توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده امسال تمامی روستاهای بالای 10 خانوار کشور از خدمات الکترونیکی و اینترنت برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه روند توسعه خدمات الکترونیکی بعد از فعالیت دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشته است، افزود: امروزه درآمد در حوزه فضای مجازی از اهمیت بسار بالایی برخوردار بوده که انتظار می‌رود استان‌های کشور در این زمینه اقدامات و حمایت‌های اساسی را انجام دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه پهنای باند در تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: هم اکنون پهنای باند در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته 10 برابر افزایش یافته است که این امر بسیار حائز اهمیت است.

رضایی تصریح کرد: در حوزه برخورداری مشترکان از اینترنت در اردبیل نیز برنامه‌ریزی اساسی انجام شده به طوری که در حال حاضر 600 هزار مشترک در استان اردبیل از اینترنت برخوردار شده‌اند و این امر امسال نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: 934 روستای استان اردبیل از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و امسال نیز برنامه داریم با حمایت مسئولان استانی برخی روستاهای اردبیل را از اینترنت پرسرعت برخوردار کنیم.

وی از آغاز طرح تکاپو در استان‌های کشور خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی شده 150 هزار کارورز در کشور آموزش‌های مختلف الکترونیکی را ببینند که سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار هزار نفر است که در این راستا به استان‌های کشور نیز سهمیه اختصاص داده می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار