استاندار لرستان:

تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک تا پایان شهریور ماه

استاندار لرستان از تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک در صورت اخذ مصوبه دولت در مورد واگذاری زمین به سپاه پاسداران تا پایان شهریور ۹۶ خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند استاندار لرستان گفت: سال گذشته رئیس جمهوری دستور ۴۰۰ میلیارد ریال بابت تخلیه قلعه فلک الافلاک را به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ کرد که این میزان تخصیص یافته است.

وی افزود: مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار را دوباره درخواست کرده ایم که از ۱۸۰ میلیارد ریال، ۳۶ میلیارد ریال اسناد خزانه به استان تحویل داده شد.

استاندار لرستان ضمن قدردانی از همکاری نیروی زمینی ارتش در لرستان در این زمینه گفت: ماه گذشته مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال به حساب سپاه واریز شد و اکنون در شرف تخلیه هستند.

بازوندافزود: ساختمان سربازخانه نیازمند مرمت بوده که در حال انجام است تا میراث فرهنگی در آن مستقر شود و ساختمان‌های اضافه را تخریب کنند.

وی گفت: سپاه پاسداران نیز خوشبختانه موافقت کرده و قرار است زمینی که از سپاه تحویل می‌گیریم به همان اندازه زمین تحویل آن‌ها بدهیم.

بازوند افزود: در مورد زمینی که قرار است به سپاه بدهیم اختلاف نظر جزیی با وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که به دلیل این اختلاف نظر، موضوع در کمیسیون دولت مطرح شده و منتظر تصویب و ابلاغ هستیم تا جا به جایی انجام شود.

وی گفت: اگر بتوانیم این مصوبه دولت را بگیریم که به شدت دنبال آن هستیم، پیش بینی می‌کنیم تا پایان شهریورماه ۹۶ کار تخلیه حریم قلعه انجام شود.

تخلیه کامل مهمانسرای لشکر ۸۴ خرم آباد گام مهمی در آزاد سازی قلعه فلک الافلاک و در ادامه ثبت جهانی این اثر ارزشمند به شمار می‌رود.

انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.