همدان؛

كمك 80 میلیون ریالي خيرين همدان به جشنواره كتابخواني رضوي

مديركل كتابخانه هاي عمومي همدان از كمك 80 میلیون ریالي خيرين همدان به برگزاري جشنواره كتابخواني رضوي خبر داد.

كمك 80 میلیون ریالي خيرين همدان به جشنواره كتابخواني رضويبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی  از کمک خیرین همدانی به هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار کرد: برخی از خیرین در این زمینه ورود خوبی داشته‌اند و کمک‌هایی به جشنواره کتابخوانی رضوی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها جوایزی از سوی خیرین خریداری شده تا بین برگزیدگان توزیع شود، ادامه داد: البته خیرین یا به صورت نقدی کمک کرده‌اند که مبالغی را در اختیار ما قرار داده‌‌ و جوایزی خریداری شده است و یا خود جوایزی را خریداری و در اختیار کتابخانه‌ها قرار داده‌اند تا بین برگزیدگان توزیع شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در شهرستان نهاوند علاوه بر خریداری جوایز از سوی خیرین، کتاب‌هایی نیز خریداری و در مناطق محروم توزیع شده است، افزود: از سوی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان نیز این اقدام مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور اعضای انجمن در مراکز بهزیستی و اهدای کتاب‌هایی به همراه جوایز بین کودکان، گفت: کتاب «اعترافات غلامان» در کانون اصلاح و تربیت و کتاب «10 قصه از امام رضا (ع)» در بهزیستی توزیع شده است.

زارعی با اشاره به اینکه در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از شهرستان نهاوند خیرین 13 میلیون ریال کمک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 11 میلیون ریال خیرین شهرستان بهار در این زمینه کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از شهرستان اسدآباد 10 میلیون و 500 هزار ریال کمک شده است، خاطرنشان کرد: 10 میلیون ریال نیز از شهرستان ملایر در اهدای جوایز به برندگان مسابقه اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از کمک 10 میلیون ریالی خیرین در شهرستان کبودراهنگ به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و افزود: 60 میلیون ریال نیز از شهرستان رزن کمک شده است.

وی با اشاره به 5 میلیون کمک خیرین تویسرکان در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: در شهرستان همدان نیز 10 میلیون ریال به برگزاری جشنواره کمک شده است.

زارعی با بیان اینکه خیرین استان 4 میلیون ریال به برگزاری این جشنواره کمک کرده‌اند، گفت: قریب به 80 میلیون ریال در مجموع در استان همدان به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جشنواره کتابخوانی رضوی بستر مناسبی را برای انجام کار برجسته و تأثیرگذار فرهنگی فراهم کرده است، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی هم به مقوله پراهمیت کتاب و کتابخوانی توجه دارد و هم به سیره ائمه اطهار(ع) می‌پردازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه پیش‌بینی شده امسال 10 هزار نفر از استان همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند، گفت: سال گذشته 5 هزار و 500 نفر در این جشنواره شرکت کردند و امسال با توجه به استقبال صورت گرفته امیدواریم شرکت‌کنندگان بیشتر باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.