شهرکرد؛

ثبت سفارش کتاب‌های درسی اول ابتدایی از ۱۵ تیر

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی از فردا ۱۵ تیر ۹۶ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی از فردا پنج شنبه ۱۵ تیر ۹۶ همزمان در سراسر کشور و از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی اینترنتی irtextbook.ir یا irtextbook.com آغاز می‌شود و تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

وی با اشاره به تقویم زمان بندی و شیوه ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده (۹۷-۹۶) افزود: بر اساس این جدول زمانی، اصلاح سفارش کتاب‌های دوره ابتدایی، ثبت سفارش کتاب‌های پایه هفتم استعداد‌های درخشان و ثبت و اصلاح سفارش کتاب‌های پایه دهم و یازدهم شاخه فنی و حرفه‌ای نیز در همین بازه زمانی (۱۵ تیر تا ۱۷ شهریور) صورت می‌گیرد.

امیدی اضافه کرد: مرحله توزیع استان به منطقه کتاب‌های دوره ابتدایی از اول مرداد تا ۲۰ شهریور، توزیع منطقه به مدرسه ۱۱ تا ۳۱ شهریور و تحویل به دانش آموز در اولین روز سال تحصیلی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مهلت ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های درسی پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی هم از ۱۹ فروردین تا ۱۵ خرداد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: از آنجا که ثبت سفارش کتاب‌های درسی بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان به نشانی snd.medu.ir) می‌باشد، مدارس باید در اسرع وقت برای بروزرسانی و ثبت آخرین اطلاعات دانش آموزان در این سامانه اقدام کنند.

امیدی تأکید کرد: مدارس باید نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان از طریق سامانه سناد اقدام و از ارجاع موردی آنان به کافی نت‌ها برای سفارش انفرادی پرهیز کنند کما اینکه دانش آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام نمایند.

وی با بیان توزیع کتاب های شاخه فنی و حرفه ای در اولین روز سال تحصیلی یادآور شد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دوره پیش دانشگاهی از ۱۹ فروردین تا ۱۵ خرداد انجام شد و از ۲۲ خرداد تا ۱۹ تیرماه از طریق مدرسه به دانش آموز تحویل می‌شود.

امیدی گفت: ثبت و اصلاح سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های هشتم و نهم مدارس استعداد‌های درخشان نیز از ۱۹ فروردین تا ۱۵ خرداد انجام و در اولین روز سال تحصیلی توزیع خواهد شد.

* گفتنی است: براساس شیوه نامه مندرج در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی:
- از آنجا که کتاب‌های درسی از طریق مدرسه محل تحصیل قید شده در سفارش دانش آموز توزیع می‌شود، در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل، تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه وجود دارد.
- در صورت جابجایی دانش آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدارس مبدأ و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش آموز به طور خودکار در سامانه اصلاح و کتاب‌های درسی وی در مدرسه جدید تحویل می‌شود.
- در صورت جابجایی دانش آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدارس مبدأ و مقصد، دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش خود می‌باشد تا کتاب‌های درسی در مدرسه جدید تحویل گردد که در غیر این صورت، کتاب‌ها به همان نشانی ثبت نام اولیه ارسال خواهد شد.
- همچنین دانش آموزانی که به صورت جهشی به پایه بالاتر می‌روند و یا تغییر رشته می‌دهند و یا فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند، می‌توانند از ۱۸ شهریور سفارش کتاب خود را از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه مربوطه ثبت نمایند تا از طریق پست برای آن‌ها ارسال گردد.
- معلمان هم می‌توانند سفارش کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی مورد نیاز خود را از ۱۵ شهریور از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در این سامانه ثبت نمایند تا از طریق پست به آن‌ها تحویل شود.

انتهای پیام/ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
الهاا
آخرین اخبار