بلومبرگ: ایران و توتال، در آستانه امضای یک قرارداد تاریخی

بلومبرگ در گزارشی نوشت ایران روز دوشنبه، یک قرارداد مهم و تاریخی را با شرکت فرانسوی توتال و شرکت ملی نفت چین، امضا خواهد کرد.

بلومبرگ: ایران و توتال، در آستانه امضای یک قرارداد تاریخی قرار دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ایران قصد دارد روز دوشنبه یک قرارداد رسمی را با شرکت نفت و گاز فرانسوی «توتال» و شرکت ملی نفت چین به امضا برساند تا بدین ترتیب سهم خود را از بزرگترین میدان گازی جهان افزایش دهد. براساس گزارش بلومبرگ، این قرارداد نخستین سرمایه‌گذاری یک شرکت بین‌المللی انرژی در ایران پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای خواهد بود.

توتال و شرکت ملی نفت چین نوامبر گذشته پیش‌نویس قراردادی به ارزش 4.8 میلیارد دلار را برای توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی را با شرکت ملی نفت ایران به امضا رساندند. «پاتریثک پویان»، مدیر عامل اجرایی شرکت توتال، برای امضای قرارداد نهایی به تهران سفر خواهد کرد.

طبق پیش‌نویس قرارداد نوامبر، میدان گازی پارس جنوبی یکی از بزرگترین تغذیه کنندگان گاز در جهان است. با این حال، شرکت‌های بزرگ بین المللی از قبیل «رویال داچ شل» و «بی پی» به دلیل عدم اطمینان از قراردادها، سنگ‌اندازی‌های دولت آمریکا درخصوص روابط اقتصادی دیگر کشور‌ها با ایران و کاهش بهای جهانی انرژی، نسبت به سرمایه گذاری در این کشور مردد هستند.

سهم شرکت توتال از پروژه پارس جنوبی، 50.1 درصد و سهم شرکت ملی نفت چین 30 درصد است. در حالی که سهم پتروپارس ایران از این پروژه تنها 19.9 درصد است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۶
این همن توتاله دیگه ...
Germany
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۶
توتال که چند بار به ایران نارو زده
آخرین اخبار