شیراز؛

اولویت تامین زمین برای ساخت ۱۵۴ واحد مسکونی خیر ساز/شناسایی ۷۷۹ خانواده دو معلولی

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: تامین زمین برای ساخت ۱۵۴ واحد مسکونی خیر ساز در شیراز اولویت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: تامین زمین برای احداث ۱۵۴ واحد مسکونی خیر ساز ویژه خانوار‌های دارای دو عضو معلول در شیراز اولویت دارد و این زمین در کوتاه مدت باید تامین شود.


وی افزود: در استان فارس ۷۷۹ خانواده دو معلولی شناسایی شده است که ۵۸۲ خانواده شهری و ۱۹۷ خانواده روستایی است.


وی ادامه داد: برای خانوار‌های روستایی ۱۸ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۸ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی برای هر واحد در نظر گرفته شده است، احداث این واحد‌ها در مناطق روستایی استان فارس آغاز شده و ۸۰ واحد نیز تحویل متقاضیان شده است.

زمانی بیان کرد: برای واحد‌های شهری نیز اعطای ۳۲ میلیون تومان وام بلاعوض به هر واحد در نظر گرفته شده است و اگر این منابع و وام‌های بلا عوض جذب نشود، منابع از فارس به سایر مناطق برود و در سایر استان‌ها جذب شود و استان فارس به رغم داشتن محرومیت مضاعف در این زمینه از قافله عقب بماند.


وی اظهار داشت: رایزنی‌ها باید به گونه‌ای صورت گیرد که زمین مناسب برای احداث واحد‌های مسکونی خیر ساز ویژه معلولین در اختیار خیرین گذاشته شود، این موضوع امسال به صورت یک اولویت دنبال می‌شود.


زمانی با اشاره به اینکه در برخی از شهر‌های استان فارس طرح احداث سرپناه و مسکن برای خانوار‌های دارای دو عضو معلول آغاز و زمین مناسب نیز تامین شده است، ادامه داد: تامین زمین برای احداث ۱۵۴ واحد مسکونی خیر ساز ویژه خانوار‌های دارای دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی اولویت دارد، توزیع شهری و منطقه‌ای این طرح هم دیده شده و نیاز به تامین زمین دارد، این موضوع با قول مساعد مسئولان پیگیری می‌شود.


وی با بیان اینکه سال ۹۷ زمانبندی اجرای تفاهم نامه موجود برای احداث یک هزار واحد مسکونی خیرساز در فارس به پایان می‌رسد، افزود: استان فارس اولین مجمع خیرین مسکن ساز در کشور را دارد و قول مساعد مسئولان در نشست مجمع عمومی خیرین مسکن ساز، امید‌های تازه را برای پیشبرد طرح‌های مسکن و احداث سرپناه برای نیازمندان به وجود آورده است.


فیروز تکاور مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس نیز با بیان اینکه تامین زمین برای احداث مسکن نیازمندان یک ضرورت است، تصریح کرد: تامین زمین مناسب برای احداث ۴۰۰ واحد مسکونی در استان فارس در اولویت ما قرار دارد، این ۴۰۰ واحد با پراکنش مناسب در شیراز و سایر شهر‌ها تامین می‌شود.
انتهای پیام/ر

طرح احداث سرپناه و مسکن برای خانوارهای دارای دو عضو معلول در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار