مدیر کل بهزیستی فارس گفت: اداره کل بهزیستی استان فارس موفق به کسب رتبه نخست اشتغالزایی در سال 95 شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید مرتضی موسوی مدیر کل بهزیستی فارس در نشست مشترک بانک های عامل استان و دبیر کارگروه اشتغال با اشاره به اینکه الفبای اقتصاد مقاومتی، بهره مندی از ظرفیت های جامعه است، گفت: باید از حضور تمامی افراد زیر پوشش بهزیستی در جهت تولید، اشتغال و حضور در اجتماع استفاده شود.


موسوی با اشاره به اینکه پارسال با آموزش مددکاران بهزیستی برای آماده سازی معلولان و مددجویان زیر پوشش، شناسایی و ایجاد اعتماد به نفس آموزش های فنی و حرفه ای، جهت جذب تسهیلات و کمک های بلاعوض در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شد، افزود: امید است با هم اندیشی و همکاری بهتر با عاملان بانک ها و جذب تسهیلات بتوانیم امسال هم مشکلات مددجویان معلول را رفع کنیم.


وی با بیان اینکه در سال 95 اداره کل بهزیستی استان فارس موفق به کسب رتبه نخست در زمینه تولید و اشتغال شده است، ادامه داد: پارسال برای دو هزار و 39 مددجو اشتغالزایی شد که نشان دهنده 31 درصد رشد است.


موسوی با اشاره به اینکه 5 مجتمع اشتغالزایی در مناطق محروم از جمله فراشبند، رستم، لار، لامرد و داراب به وسیله خیران استان در حال ساخت است، اظهار کرد: این مجتمع ها در هفته بهزیستی به بهره برداری می رسند.


وی از فعالیت مجتمع‌های دانش کار خبر داد که آموزش مهارتی به مددجویان را بر عهده‌دارند ضمن این مشوق‌هایی از جمله پرداخت سهم بیمه کارفرمایان به مدت هفت سال در سال 95 سه برابر مدت مشابه قبل انجام شده و در مجموع سه میلیارد و 700میلیون تومان برای سه هزار معلول اشتغال یافته حق بیمه پرداخت‌شده است.


موسوی از پیگیری سهمیه پنج‌درصدی استخدام معلولان خبر داد و اظهار داشت: پارسال بیشتر دستگاه‌ها تعهدات خود در این حوزه را اجرایی کردند و به‌ویژه آموزش‌وپرورش سهم عمده‌ای در اشتغال معلولان داشت و خود بهزیستی نیز در 22 موسسه زیرپوشش استخدام معلولان را در اولویت دارد.


مدیر کل بهزیستی فارس تصریح کرد: سامانه نظارتی راستی آزمایی توسط یکی از معلولان مددجوی بهزیستی طراحی و راه‌اندازی شده که از مرحله ثبت‌نام تا ارائه تسهیلات و اشتغال کامل را رصد کرده و حتی از طریق یک گوشی اندرویدی قابل رصد است.


موسوی در پایان از برگزاری جشنواره برای کارفرمایان برای ایجاد انگیزه بین مددجویان معلول تاکید کرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.