در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی/تعدد قوانین مانعی بر سر راه بهبود فضای کسب و کار

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: فضای کسب و کار با کمبود مقررات روبرو نیست، بلکه از تعدد آن نیز رنج می برد و این امر مانع بهبود فضای کسب و کار شده است.

ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی/تعدد قوانین مانعی بر سر راه بهبود فضای کسب و کاربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلاح ورزی دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در برنامه گفتگوی 18:30 درباره عملکرد این شورا و موانع پیش روی تحقق اهداف آن اظهار داشت: در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نمایندگانی از بخش خصوصی و تعاونی به همراه نمایندگانی از دولت حضور دارند که وزیر اقتصاد رئیس این شورا و وزرای صنعت و معدن، کار، کشاورزی، نفت و نیرو به عنوان نمایندگان بخش دولتی در این شورا حضور دارند.

وی با انتقاد از عدم التزام دولت به برگزاری جلسات منظم این شورا گفت: آخرین جلسه شورا در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد درحالیکه بر اساس قانون، این جلسات باید ماهی یکبار برگزار شود.

نماینده بخش خصوصی در شورای گفتگو تاکید کرد: عدم حضور فعال نمایندگان دولت در این جلسات، تاثیر منفی بر تصمیم‌گیری های شورا دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 8 جلسه برگزار شد و تصمیمات خوبی هم اتخاذ و حتی اجرایی شد که صدور بخشنامه استرداد مالیات بر ارزش افزوده و یا بخشنامه بانک مرکزی در مورد بدهکاران از جمله آن است.

سلاح ورزی با انتقاد از تعدد مصوبات در مورد بهبود فضای کسب و کار گفت: فضای کسب و کار در کشور نه تنها با کمبود مقررات روبرو نیست، بلکه از تعدد آن نیز رنج می برد به طوری که همین قوانین خود به بزرگترین مانع برای بهبود فضای کسب و کار تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ما سالانه با روندی کند اما رو به رشد به سمت بهبود فضای کسب و کار حرکت می کنیم که این روند باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

نماینده بخش خصوصی در شورای گفتگو تاکید کرد: متاسفانه در 4 سال گذشته موضوعاتی مطرح و حتی مصوب شده که به دلیل عدم ضمانت اجرا عملا اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه جلسات شورا در استانها به صورت منظم و ماهی یکبار برگزار می شود گفت: یکی از موضوعاتی که در شورای گفتگو در سالهای 94 و 95 در دستور کار قرار گرفت، بررسی چگونگی بهبود شرایط کسب و کار با هدف خروج از رکود و رونق بخش تولید بود.

سلاح ورزی افزود: نتیجه این بررسی ها نشان داد، کمبود نقدینگی مشکل اصلی تولید نیست و دلایل دیگری هم وجود دارد که به آن دامن می زند.

وی تاکید کرد: حدود 80 درصد مشکلات بخش خصوصی به سه عامل بانک، مالیات و بیمه محدود می شود که با تامین نقدینگی در حوزه اخذ مالیات و مسائل بانکی، باید شرایط برای بخش خصوصی تسهیل شود.

انتهای پیام/

برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار