نقشه شهر تهران

شهر تهران در مرکز کشورمان قرار گرفته و بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقشه شهر تهران، نشان می‌دهد تهران شهری است که در مرکز کشورمان قرار گرفته و بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان به حساب می‌آید.

شهر تهران با مساحتی بالغ بر ۷۳۰ کیلومتر مربع، بیست و پنجمین شهر پرجمعیت جهان به شمار آمده و جمعیتی برابر با ۸۲۴۴۵۳۵ نفر را در خود جای داده است.

نقشه شهرتهران


شهر تهران مسکن اقوامی، چون کردها، آذربایجانی‌ها، گیلکی‌ها، مازندرانی‌ها، ارمنی‌ها، عرب‌ها و لر‌ها است. این شهر بنا بر آمار به دست آمده عنوان بیستمین شهر پر تراکم جهان را به خود اختصاص داده و میزبان نزدیک به نیمی از فعالیت‌های صنعتی کشور است.

تهران از حدود 230 سال قبل تا به امروز پایتخت ایران بوده و سابقه زندگی در آن به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. این شهر در آغاز روستای نسبتا بزرگی بوده و نخستین بار نامش در یادکرد زندگینامه ابوعبدالله حافظ تهرانی آمده است.

نقشه شهرتهران


نقشه شهر تهران، در برگیرنده موزه‌هایی چون موزه مردم‌شناسی تهران، موزه ملی ایران، موزه فرش ایران، موزه هنر‌های معاصر تهران، موزه پست و تلگراف، موزه صنایع دستی مجموعه سعدآباد، موزه آبگینه و سفالینه، موزه جواهرات ملی، موزه رضا عباسی، کتابخانه و موزه ملک، موزه ایران باستان و موزه آثار طبیعی و حیات‌وحش ایران است.

کاخ‌موزه‌های سعدآباد، نیاوران و گلستان نیز از جاذبه‌های گردشگری تهران به شمار می‌آیند.

از جاذبه‌های گردشگری تهران می‌توان به تماشاگه‌ تاریخ، پول و زمان، پارک ژوراسیک، پل طبیعت، بام تهران، کاخ ثابت‌پاسال، باغ‌موزه هنر ایرانی، روستای وردیج (روستا‌های آدم‌های سنگی)، عمارت مسعودیه، باغ پرندگان، باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، بازار بزرگ تهران، پارک دلفین‌های برج میلاد، موزه عبرت، موزه سینمای ایران و شهرک سینمایی غزالی اشاره کرد.

 

متروی شهر تهران


اگرچه طرح‌های اولیه متروی شهر تهران در زمان پهلوی دوم مطرح شدند، اما کار ساخت این مترو به طور رسمی از سال ۱۳۷۷ شروع شد.

متروی تهران هم‌اکنون در ۹ خط تعریف شده است؛ البته ۴ خط اکسپرس نیز برای این مترو تعریف شده که هنوز ساخت اکثر قسمت‌های آن‌ها آغاز نشده است. با ساخت این خطوط اکسپرس تعداد خط‌های متروی تهران به ۱۳ خط می‌رسد.

نقشه شهرتهران

 

نقشه گوگل شهر تهران

 

نقشه شهرتهران

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار