هوسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید برگ سبز چای کاهش یافت

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با توجه به شرایط مساعد آب وهوایی و رطوبت کافی در چین دوم برگ سبز چای در مقایسه با چین اول، افزایش تولید پیش بینی می شد اما این امر محقق نشد.

برداشت برگ سبز چای در چین دوم تعریفی نداشتایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه دور دوم بهره برداری در حال اتمام است، اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد آب وهوایی و رطوبت کافی در چین دوم برگ سبز چای در مقایسه با چین اول، افزایش تولید پیش بینی می شد اما این امر محقق نشد.

وی با اشاره به کسری برداشت دور اول و دوم چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: در شرایط کنونی نمی توان آمار دقیقی راجع به میزان تولید چای اعلام کرد.

به گفته رئیس اتحادیه چایکاران حداکثر افت تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد است.

هوسمی با اشاره به نارضایتی چایکاران از میزان تولید برگ سبز چای در چین اول و دوم، تصریح کرد: علی رغم زحمات فراوان تولید و برداشت چای اما درآمد حاصل از آن جوابگوی دخل و خرج زندگی چایکاران را نمی دهد و تنها به سبب آنکه امکان کشت محصولی دیگر در ارتفاعات نیست، ناچارند که به تولید چای ادامه دهند.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۰۸:۴۱ ۱۳ تير ۱۳۹۶
عدم پرداخت بموقع و حتی پرداخت نکردن پول چای موجب فرار جمعیت به شهر و رو آوردن جوانان به کار خدماتی شده و این کار دولت همان حمایت از تولید ملی است البته ناگفته نماند دولتهای قبلی هم همین کار را با ملت کشاورز کردند.
آخرین اخبار