کرمانشاه؛

رشد فزاینده فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: فضای کتابخانه در استان به ازای هر 100 نفر تقریبا 2 مترمربع است که این میزان در کشور چهار مترمربع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از فعالیت 79 باب کتابخانه عمومی در استان خبر داد و افزود: 18 باب کتابخانه مشارکتی با سایر اداره‌ها و همچنین 2 باب کتابخانه سیار در شهرستان‌های قصرشیرین و هرسین وجود دارد.

وی به وجود یک‌میلیون و 250 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اشاره و بیان کرد: به ازای هر 2 نفر جمعیت در استان کرمانشاه یک جلد کتاب موجود است و  50 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند که از منابع و سالن مطالعه کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ استفاده از کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه رشد فزاینده‌ای داشته، اما سرانه فضای کتابخانه‌ها در این استان کمتر از میانگین کشوری است  فضای کتابخانه در استان به ازای هر 100 نفر تقریبا 2 مترمربع است که این میزان در کشور چهار مترمربع است براساس چشم‌انداز افق 1404 کتابخانه عمومی باید این فضا به هشت متر برسد که استان تا این میزان فاصله زیادی دارد.

 

انتهای پیام/ز

فعالیت 79 باب کتابخانه عمومی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار