جادوی نقل و انتقالاتی کریمی در نفت

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با چالش های مختلفی در این تیم مواجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته گذشته تکلیف مالکیت تیم فوتبال نفت تهران پس از یک سال تا حدی مشخص شد و برهمین اساس شرکت حامی مالی نفت تهران با در اختیار گذاشتن چک 15 میلیارد تومانی به هیئت موسس باشگاه نفت، ابلاغیه واگذاری این باشگاه را دریافت کرد. البته در توافق نامه طرفین قید شده که اگر خریدار ظرف مهلت 15 روز وضعیت تسویه حساب مطالبات طلبکاران نفت تهران را مشخص نکند، این انتقال منتفی می شود.

باشگاه نفت تهران پیش از روی کارآمدن مالک جدید، حدود 15 میلیارد تومان بدهی داشت و مالک فعلی هم به دلیل طولانی شدن روند واگذاری سهام از ابتدای نیم فصل دوم لیگ شانزدهم، هیچ پولی به بازیکنان و مربیان نفت پرداخت نکرد تا میزان بدهی این باشگاه به حدود 20 میلیارد تومان برسد. در چنین شرایطی بسیار بعید است که مالکان نفت تهران بتوانند در روزهای آتی رضایت طلبکاران را جلب کند و با این وضعیت هیئت موسس باشگاه نفت باید چک ضمانت را برای پرداخت مطالبات به اجرا بگذارد که در آن صورت هم با توجه به مشکلات موجود بعید است چک مذکور نقد شود.

جالب اینجاست مسئولان باشگاه نفت بدون اینکه اقدام خاصی برای تسویه بدهی ها انجام دهند، بلافاصله پس از دریافت ابلاغیه واگذاری این باشگاه شروع به انتخاب سرمربی و تشکیل تیم برای حضور در لیگ هفدهم کرده اند. آن ها با علی کریمی برای سرمربی گری تیم نفت به توافق رسیده اند و با جذب بازیکنانی مانند پیام صادقیان، امین منوچهری، امیرحسین فشنگچی، حمید علی عسگری، محمد حسین مهرآزما و مهدی دغاغله از ابتدای هفته جاری تمرینات آماده سازی خود را استارت زدند اما همچنان نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که واگذاری باشگاه نفت به سرانجام روشنی می رسد.

علی کریمی در حالی تمرینات آماده سازی نخستین تیم دوران سرمربی گری اش را آغاز کرده که تاکنون هیچ قراردادی با باشگاه نفت به امضا نرسانده و همین امر ابهام هایی را به وجود آورده است. به نظر می رسد سرمربی جدید نفت تهران قصد دارد پس از مشخص شدن تکلیف پرداخت بدهی های باشگاه، قراردادش را نهایی کند. در واقع کریمی نگران این موضوع است که مبادا بحران های مالی 2 فصل اخیر نفت تهران در فصل آتی هم تداوم داشته باشد و بازیکنان این تیم در طول فصل بارها دست به اعتصاب تمرینات بزنند و به مشکلات مالی اعتراض کنند.

از طرفی روند جذب بازیکن از سوی باشگاه نفت هم چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسد. تمام بازیکنانی که تاکنون با نفتی ها به توافق رسیده اند، جزء افرادی هستند که در سال های اخیر کاملا از دوران اوجشان فاصله گرفته اند. صادقیان و علی عسگری به عنوان 2 خرید لیگ برتری این تیم سال گذشته همراه با ماشین سازی سقوط نگون بختانه ای را به لیگ دسته اول تجربه کردند. از طرفی مدت زمان زیادی از آخرین روزهای درخشش منوچهری، دغاغله و فشنگچی در سطح اول فوتبال ایران می گذرد. جالب اینجاست زمزمه هایی مبنی بر مذاکره مسئولان باشگاه نفت و علی کریمی با بازیکنانی مانند مازیار زارع و علیرضا نورمحمدی می گذرد که این امر منجر به افزایش انتقادات نسبت به یارگیری نفت تهران می شود.

نکته نگران کننده تر اینست که نفتی ها تقریبا 10 روز دیرتر از تمام تیم های لیگ برتری تمرینات آماده سازی خود را آغاز کردند و با توجه به بالابودن میانگین سنی این تیم، چنین موضوعی می تواند در هفته های ابتدایی لیگ برتر به یک مشکل بزرگ برای شاگردان علی کریمی تبدیل شود.

مالکان باشگاه نفت تهران پیش از شروع لیگ شانزدهم هم حمایت خوبی از علی دایی و تیمش داشتند و تقریبا هر روز در تمرینات آن تیم شرکت می کردند اما پس از مدتی پشت شهریار و شاگردانش را خالی کردند تا آن ها بدون هیچ گونه امکانات و توجهی فصل گذشته را به پایان برسانند. از قهرمانی جام حذفی می توان به عنوان کمترین پاداش فداکاری های بازیکنان و مربیان قبلی نفت تعبیر کرد. با چنین سابق ای نبایست چندان به ادامه حمایت سرپرست و مالک باشگاه نفت از کریمی و شاگردانش امیدوار ماند مگر اینکه آن ها واقعا منابع مالی خوبی را برای حضور قدرتمندانه تیمشان در لیگ هفدهم فراهم کرده باشند.

هرچند علی کریمی در دوران بازی گری خود با لقب جادوگر شناخته می شد اما باید دید با چالش های ذکر شده آیا جادوی وی در لیگ هفدهم می تواند به تیم پرسابقه تهرانی کمک کند یا اینکه گرداب مشکلات، کریمی را هم مانند دایی و منصوریان گرفتار می کند.

انتهای پیام/

کریمی در راه سرمربیان قبلی نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
چرا نظر بنده ثبت نشد
Pakistan
ابوالقاسم
۲۰:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۶
درجواب بعضی ها. آقای علی کریمی گنده تر از اونیه که
عده ای مغرض حتی فکرشو هم نمی تونن بکنند چراکه اگه سطح فوتبال اسیا پایینه سطح فوتبال آلمان که پایین نیست بد نیست به فیلم بازیهای آقای کریمی در بوندس لیگا توجه بشه بعد همه چیز روشن میشه جادوگر. و مارادونای اسیا و... یعنی چه ♓
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۴ تير ۱۳۹۶
علي كريمى بازيكن تقريباً بزرگگى است درفصلي كه بابايرن مونيخ قرارداد داشت حدود ٢٠ دقيقه براى اين تيم به ميدان رفت وواقعاً باشجاعت تمام توانست ماهها ازروى نيمكت بازى ها را تماشا كند وقيس هم نكشد واقعاً سمبل صبورى بود ومدام به دل مى گفت صبورى كن صبورى
Iran (Islamic Republic of)
تاج کبیر
۱۴:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اخه نفهمیدیم این بچه اسطوره کدوم تیم بود!استیل اذین تراکتور یا تیم سوم پایتخت!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Foteh sozi
۱۴:۲۳ ۱۴ تير ۱۳۹۶
دست از سر فرهاد مجیدی,و علی کریمی بردارید چرا به اونا توهین میکنید حالا چه استقلالی چه لنگی هر کدوم از اونا بازیکنهای بزرگی بودن و طرفدار زیاد دارن
معلوم نیست تا کی باید این وضعیت تیم نفت ادامه داشته باشه, به نظر من که کریمی اشتباه کرد که مربی نفت شد چون اگه درصد موفقیتش پایین باشه از مربیگری زده میشه بدترش هم اینکه از بازیکنهای زوار در رفته استفاده کرده وبیشتر روی رنگ و دوستی این بازیکنان حساب کرده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
به فکر فقرا باشین خواهشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اگه علی کریمی بهترین بازیکن آسیانمیشدهرگزبهش نمیگفتن جادوگر.بالاخره بضاعت فوتبال ایران همینه.کیسه کشاکی رودارن؟تابهشون بگیم جادوگروآقای گل.
-
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ تير ۱۳۹۶
حتمای میخای به فرهاد مجیدی بگن جادوگر که از قطر اونورتر نرفت. ششتقلالیا دلشون به چی خوشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
الكي اين كريمي رو گندش ميكنند!!!!
اين طارمي ززپنتالتي هم چند سال ديگه ميشه شعبده باز
تو رو حدا الكي جو ندين... مگه كل فوتبال ما تو چه سطحيه ...