تلاش برای آزادی دیگر صیادان بوشهری زندانی در عربستان ادامه دارد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از ادامه تلاش برای آزادی دیگر صیادان بوشهری زندانی در عربستان خبر داد.

تلاش برای آزادی دیگر صیادان بوشهری زندانی در عربستان ادامه داردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام عبدالحمید خدری گفت: در روزهای پایانی حضور در حوزه انتخابیه و با پیگیری های مستمر، ۵ نفر از صیادان بوشهر از زندان سعودی آزاد و به کشور بازگشتند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: سه تن از این افراد اهل بندر بوشهر و ۲ تن دیگر اهل بندر گناوه هستند که در حالی که در حال ماهیگیری بودند توسط گارد ساحلی عربستان دستگیر و قریب به یک سال در بازداشت به سر می بردند و پس از گذراندن حکم حبسی که دولت سعودی به اتهام تجاوز به آب های سرزمینی عربستان برای آن ها صادر کرده بود، آزاد شدند.

وی با اشاره به دیدار خود با صیادان آزاد شده گفت: در این دیدار از وضعیت برخورد سعودی با بازداشت شدگان ایرانی جویا شدم که عنوان کردند محل نگهداری آن ها بیشتر شبیه به شکنجه گاه بوده و شباهتی به زندان عادی نداشته است.

حجت الاسلام خدری تاکید کرد: چند مورد دیگر صیاد بازداشتی در عربستان دربند به سر می برند که از طریق وزارت امور خارجه در حال پیگیری وضعیت آن ها و تلاش برای آزادی این افراد هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت زندانیان ایرانی به صورت محدود و از طریق برخی گوشی‌های قاچاق در زندان، با خانواده های خود در تماس بودند و با پیگیری های انجام شده خدا را شکر همه به سلامت به کشور و به جمع خانواده خود بازگشتند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.