جدیدترین نقشه شهر مشهد+ نقشه مترو مشهد و نقشه گوگل شهر مشهد

نقشه شهر مشهد نشان می‌دهد که مشهد کلان‌شهری است که با اتکا بر جاذبه‌های گردشگری خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مروری بر نقشه شهر مشهد متوجه می‌شویم که این شهر که امروزه به عنوان یکی از کلان‌شهر‌های کشورمان شناخته شده، در مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته و با مساحتی بالغ بر ۳۲۸ کیلومتر مربع، دومین شهر پهناور ایران به حساب می‌آید؛ بنابراین گزارش، شهر مشهد با وجود حرم علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، سالانه میزبان بیش از ۲۷ میلیون نفر زائر داخلی و خارجی است. این شهر در سال ۱۳۸۸ به طور رسمی به عنوان پایتخت معنوی ایران انتخاب و معرفی شد.

 

نقشه شهر مشهد


شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی شد. این شهر در گذشته با نام‌هایی، چون سناباد، مشهدالرضا و قبله هفتم شناخته شده است.

شایان ذکر است؛ از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد می‌توان به حرم علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، توس قدیم، چهارطاقی بازه هور، آرامگاه نادرشاه، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه فردوسی، گنبد خشتی، گنبد هارونیه و مدرسه عباسقلی‌خان اشاره کرد.

 

نقشه شهر مشهد


شاندیز، طرقبه، زشک، روستای کنگ، نغندر، جاغرق، چالی‌دره، پارک جنگلی وکیل‌آباد، باغ‌وحش وکیل‌آباد، آبشار ارتکند، پارک جنگلی نه دره، فریزی، سد ارداک، هفت‌حوض، چشمه گیلاس و چشمه گراب نیز از جاذبه‌های طبیعی این شهر به حساب می‌آیند.

 

نقشه شهر مشهد


یادآور می‌شود زعفران، زرشک، نبات، هل، خشکبار، ادویه، قالی، گلیم، نمد، انگشتر فیروزه و عقیق مطرح‌ترین سوغات شهر مشهد به حساب می‌آیند.

 

نقشه مترو شهر مشهد

 

فاز اول مترو شهر مشهد که مسئولیت ساخت و بهره‌برداری آن برعهده شرکت قطار شهری مشهد گذاشته شده در ۲ اسفند ماه سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید.


هم‌اکنون ۵ خط مترو برای مجموعه قطار‌های شهری مشهد تعریف شده است. پنجمین خط این مترو به صورت قطار هوایی طراحی شده و رینگ کمربندی شهر مشهد به حساب می‌آید. این خط متروی شهر مشهد هم‌اکنون در حال اجرایی شدن است.

 

نقشه شهر مشهد

 

نقشه گوگل شهر مشهد

 

نقشه شهر مشهد

 


انتهای پیام/

                                                             نقشه شهر مشهد برای آشنایی گردشگران داخلی و خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.