کرمان؛

افتتاح 2سامانه دیجیتال تلویزیون در بخش جبالبارز جیرفت

2سامانه دیجیتال شهرستان جیرفت دردهستان مسکون و سقدر جبالبارز جیرفت امروز با حضور مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان ،معاون فنی صداوسیما،فرماندار جیرفت و امام جمعه بخش جبالبارز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در حاشیه راه اندازی سامانه های دیجیتال بخش جبالبارز جیرفت مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان با اشاره اولویت کاری صداوسیما در راه اندازی سامانه های دیجیتال برای دریافت تصاویر با کیفیت و استفاده مردم از شبکه های مختلف گفت: با توجه به اینکه شهرستان جیرفت 3تا 4درصد از میانگین دیجیتالی نسبت به میانگین استان پایین تر بود با همکاری فرمانداری جیرفت و تامین اعتبار 2سامانه دیجیتالی در دو دهستان سقدر و مسکون راه اندازی شد که با راه اندازی این دو سامانه بیش از 15هزار نفر جمعیت در دو دهستان بخش جبالبارز جیرفت از نعمت سامانه دیجیتال بهره مند شدند.

احمد علی رمضانی افزود: در حال حاضر با فعال شدن این دو سامانه مردم دهستانهای مسکون و سقدر در جیرفت 20شبکه تلویزیونی و 16برنامه رادیویی را روی کانالهای 40و 49باند uhfدریافت می کنند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان گفت: برای راه اندازی و فعال شدن این سامانه ها 500میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .

وی برخورداری مردم استان را از سامانه های دیجیتال تلوزیونی 93درصد اعلام کرد وگفت: این میزان در جیرفت 89درصد است که در سال جدید با حمایتهای فرمانداری جیرفت و تامین اعتبار به سرعت در بخش تبدیل سامانه های آنالوگ به دیجیتال اقدام خواهیم کرد.

علی رمضانی افزود: با توجه به اینکه کار دیجیتالی کردن ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی به جهت کوهستانی بودن منطقه و زیر پوشش بردن روستاها مشکل است اما با تمام قدرت و کمک های اعتباری و نیروهای فنی در این زمینه پیش خواهیم رفت.

فرماندار جیرفت هم در این مراسم ضمن تشکر از اقدام جهادی صداوسیما در تبدیل ایستگاه های تلویزیونی شهرستان جیرفت از آنولوگ به دیجیتال گفت: با درایت مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان مراکز بخشها ودهستان های شهرستان جیرفت به سامانه های دیجیتال مجهز شده اند و با تخصیص اعتبارات بیشتر صداوسیما را در تبدیل وراه اندازی سامانه ها تنها نخواهیم گذاشت .

احمد امینی روش افزود: نقش صداوسیما در ارتقای مسائل فرهنگی کاملا مشهود است که بایستی این نهاد ظرفیتها و توانمندی های جیرفت را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

وی تعامل با صداوسیمای مرکز کرمان در جهت تامین اعتبارات لازم برای پروژه های فنی را یادآورشد وگفت: در سال جدید هم از محل اعتبارات شهرستان جیرفت سهم خوبی را برای صداوسیما در نظر گرفته ایم که امیدواریم این سهمیه در سالهای آینده افزایش بیشتری پیدا کند.

در این مراسم امام جمعه جبالبارز جیرفت هم با بیان اینکه تاثیر گذاری برنامه های صداوسیما در مسائل فرهنگی و مذهبی نقشی مهم دارد افزود: شبکه های قرآن ومعارف کمک بسیار زیادی به مردم در زمینه تامین دانستنیهای دینی و مذهبی خواهد کرد .

حجت الاسلام زکی زاده افزود: امیدواریم دیگر نهادها هم همانند صداوسیما در زمینه برنامه های فرهنگی در این بخش گام بردارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.